Batman vs. Bas. Vår tids dynamiska duo.

Batman vs. Bas. Vår tids dynamiska duo.

Våren är här! Med den, ny energi. Vem som har mest energi av Batman och Bas, det vet jag inte. Förmodligen Bas. Batman är ju rätt trött och sliten egentligen, när man tänker efter. Drivs att ett rättvise- och hämndpatos och sånt jox. Nä, Bas Rutten. Där snackar vi energi. Och skills. Ska såna här snuttar glos på av alla kids där ute? Knappast. men om inte YT censurerar dem, tänker banne mig inte jag. Särskilt inte som allas vår holländare go jänkare har världens skönaste ljudeffekter.

Vem som hade vunnit i en fajt mellan mästerdetektiven och pancrasehjälten? Hmm, klurigt! Båtsman hade no doubt först försökt smyga sig på Bas, men en sån rutten fint gå... nej vänta, såna skämt funkar faktiskt inte. Inte ens under lämning och chefen är på Kuba eller man just säkrat en tävling för 30 papp i majnumret. Bruce kastar istället en rätt fånig fladdermus mot Bas, som ledigt hoppar över den med sin patenterade flygande split-hoppspark. Därefter drar han in ett njurslag, bitschslappar Batman med två öppna händer till ett "Bam! Splat!" och drar raskt kappan över huvudet på Gothams maskerade hämnare. Ett väsande på en oefterhärmlig accent kan höras i den svaga vinden:"Have you ever danced with El Guapo in the pale moon light?"

Så var det med den saken. Om Bas däremot varit dum nog att kommentera att Batman i stora delar av hans seriekarriär varit en rätt stel och torr figur och rentav kryddat det med nån syrlig kommentar om pappa Thomas..? Kanske sagt att det krävdes en Frank Miller för att dra upp honom ur DC-träsket? Då hade fajten nog sett annorlunda ut. Men det får vi aldrig veta.

Och utanför fladdrar något förbi i vinden...

#blogg


signatur
1
Skriv svar