Först!

Som de rara fanboyforumiterna brukar säga. Det första inlägget på plats i Los Angeles is mine!!! (Infoga ont skratt här). Efter en resa som gick oförskämt bra; "det är ju lätt två, tre timmar kvar" av flygturen London-L.A. tänkte jag och drog på Watchmen, bara för att 45 minuter senare höra den fryntlige kaptenen förkunna att nu skulle vi minsann landa snart. Vafalls?! Men åååh, hur gick det för Doktor Manhattann, Råårtjack och de andra sköningarna, då!?! Hmprfh. Nåväl, en rutten Transporter 3 och en bra Batman: Dark Knight plöjdes i alla fall på vägen.
Anyway. 20 timmars resa med tre flyg, en passkontroll där Micke Gill blev kvar en bra stund och svettades nervöst, då han enligt uppgift liknade en efterlyst brottsling, samt en 70-dollars taxiresa senare är vi på plats. Hollywood City Inn är platsen, Los Angeles staden och ändamålet Electronic Expo 2009, E3, för er som missat det. Och ser man på, med hjälp av lite smek och snälla ord verkar faktiskt både telefon, nät och dator funka som de ska. Efter två E3-år av tekniskt mäcklande i rad är min spontana tanke bara: "kungligt!"

Nu blir det dusch och bingen. Om en stund ramlar vasker Alfred Holmgren in i Mickes (Gill, läs deras bloggar på superplay.se) rum. Och medan de tillsammans förfasas över den husvagnsstora kackerlacka som lekte Spider-Man längs deras badrumsvägg nyss, kommer jag somna med ett leende på mina läppar. Ah, skadeglädje, den enda sanna glädjen. I morrn ska jag fota den om den finns kvar. Det var en riktig baddare faktiskt. Hehe.

I morrn blir det att sondera terrängen för frukost - juicebyttan med Frost Flakes i receptionen säger mig att vi nog ska satsa på nåt på vägen, eller varför inte det gamla favvestället med alla grymma bagels en bit från Convention Center istället? Ja! Sedan ska vi hämta våra brickor på Centret och därpå bänka oss på Microsofts presskonfa. Vad kan de ha på gång, tro? Nytt Molyneuxspel, nån japsflört, tusen casual game-referenser, live arcade-bös och uppdateringstjosans är min spontana gissning.
Ses då. God natt,

#blogg


signatur
1
Skriv svar