Stram hållning och tyska rutiner. Snart är det helg.

Skägg.
10 Chambers
Stram hållning och tyska rutiner. Snart är det helg.

Sedan jag gnuggade upp mina ögon och återigen tänkte på att linserna suttit i i över två månader, jag måste ta mig in till stan (Göteborg) idag för att köpa linser samt underredsmassa till svågerns försenade julklapp: en helgs arbete med vår bil, har jag käkat frukost (två hela hönökakor varav en med ost och en med kaviar, lite juice rätt ur paketet samt två blomkukor kaffe med mjölk), skrivit 28 mail, fått ännu fler, raderat skräpkorgen, plannat in saker till novembernumret, skickat ut ett milt hotbrev till frilansarna om kommande skärpning på deadlinefronten, snackat lite indiekompletteringar med Tommy (Rydling), snackat eventuellt snickrande med grannen men kommit fram till att regnet gör att det får vänta ett tag till, indirekt dömt ut en bild EA fixade till Jakobs Joe Kucan-intervju då den inte stämde med den bild av "Kane" vi vill förmedla med texten, snackat vikt, träning och hälsa med Petra per telefon, räknat hur många sidor korr-Henrik ska ha pröjs för, lyssnat på Morgonpasset och P3 Populär på lagom soft volym då jag inte kände för Spotify idag, gett katterna mat tre gånger samt plockat tre fästingar på Pysen (Lillpysen formellt men Pys eller Mys bland vänner), känt mig lite fånig men också lite nöjd när jag spänt diverse muskler framför spegeln - jo, visst fasen börjar träningen så sakteliga ge resultat och om Randy Couture kan se ut sådär vid 46 kan jag nog kämpa på nu när jag kommit in i det igen - igår stack jag ut och spontanjoggade i regn; FFS, jag ställde till och med ifrån mig en del pasta för det växte i munnen på mig - that's a first, funderat mer på den gigantiska skogsfastighet som är till försäljning i närheten och att jag nog är rätt intresserad ändå men nog inte har råd, tänkt "jag har inte lust att åka in till stan men måste få skiten gjort nu" och skrivit en jättelång mening i bloggen.

Just nu känner jag också ett litet sug efter glass.

Så vad händer i helgen, gang? Själv ska jag dammsuga. Yay.

#blogg


signatur
1
Skriv svar