Såhär dålig har jag aldrig varit.

Skägg.
10 Chambers
Såhär dålig har jag aldrig varit.

Jag har spelat sedan jag var sju bast och det coolaste som fanns var bruna Atarilådor och tvådelade Game & Watch. Skriva gillade jag också tidigt. Skriva om spel började jag däremot med ganska sent. Självklart har jag också skrivit saker som varit rätt sugiga; som med allt annat tar det ett tag innan man lyckas sammansmälta erfarenhet med glöd. Men hur dålig jag än må ha varit, då eller nu, har jag aldrig, jag säger aldrig, varit så här sabla rutten. Nostalgitrippar är sköna på många sätt, men ibland blir det frapperande hur snabbt saker utvecklas. Att vår bransch rör sig i ett snabbare tempo än många andra då vi fortfarande är ett ungt medium är en gammal klyscha. Det rörde sig snabbare för några år sedan. Men 1990, bär Dataspelstoppen sändes, då stod tiden still.

Det finns så mycket att säga att man inte vet var man ska börja. Håna lustigt innnantill-läsande, usel programledare overload!
Förresten, har ni spelat några grottäventyr senaste tiden? Eller spelat några spel där "man kan välja på många olika världar som du blir expert på"? Obetalbart.

#blogg


signatur
1
Skriv svar