Blackie Lawless, redesign och Activision-Petra.

Blackie Lawless, redesign och Activision-Petra.

Nä, om man skulle ta och blogga lite. Ja!

Det är lätt att glömma av det mellan skrevplacerade sågklingor och ultrakonservativa uttalanden. Eller om du föredrar, rått kött och Siewert Öholmska tv-klassiker. Men fasen, lyssna på The headless children med W.A.S.P. Sicken ypperlig metalröst Blackie Lawless står för! Han briljerar inte tekniskt på något sätt, men tonen och raspet han alstrar är förstklassigt.

PC Gamer 4.0. Ja det skulle man kanske kunna kalla det vi pysslar med på redaktionen nu. Mer information kommer i decembernumret. Man ska inte skapa onödigt höga förväntningar genom massa OMGWOWZORZ-hype, men jag tror det kan bli bra.
(Det är också därför jag sitter på jobbet halv nio. Det senaste halvåret har jag faktiskt - nej, inga ord om martyrskap, kaffedoser eller allt jag inte hinner med, det här är Den nye Thomas (TM) - lyckats inte bara ta mig härifrån i hyfsad tid om kvällarna, utan till och med både spela och träna regelbundet. Yay mig!

Petra är PR på Activision. Det är en kanontrevlig tjej på många sätt ("trots att hon var PR", för att travestera Ferdinand), men en sak som får henne att sticka ut är att hon inte rutinmässigt hypar spelen hon jobbar med. Hon spelar dem. Hårt. Fråga bara Mats Nylund om den första gången han träffade henne. Pisket han fick i vilket fightingspel det nu är närmast legendariskt och något Nylund fortfarande drömmer mardrömmar om. Jag tänker givetvis inte blogga närmare om mina vänners ("trots att hon var PR") privatliv, men så mycket kan jag säga att alla som spelade CoD: MW2 före jobbet i morse (det släpptes vid midnatt) har min respekt som gamer. Hardcore.

God afton!

#blogg


signatur
1
Skriv svar