Onlinegamer - Team Fortress 2 på svenska

Grafikfejs
Paradox Interactive
Onlinegamer - Team Fortress 2 på svenska

Det finns en hel uppsjö av bloggar om datorspel. Inte så konstigt kanske. Spel är en miljardindustri, det omsätter mer pengar än alla u-länders årliga BNP tillsammans (nä, det vet jag inte, men det lät bra). I Sverige är dessutom bloggandet en sån där vardagssyssla. En sån där grej som politiker för ett decennium sedan hade skrattat åt och avfärdat som en fluga. Idag vet man bättre. Bloggandet är ingen subkultur där finniga datornördar diskuterar hårdvara och perl-programmering - även om det såklart också existerar. Det är snarare en utbredd form av kommunikation.

Det finns inte många datorspel som inte avhandlas i blogg-formatet. Half-Life, World of Warcraft, Call of Duty, Counter-Strike, Warcraft, C&C, mm. Men det saknades en blogg för Team Fortress 2. I alla fall en svensk blogg, som skriver på svenska för svenska spelare. Så jag startade en sådan.

Idag är Onlinegamer.se Sveriges största Team Fortress 2-blogg. Vi skriver om nyheter från hela världen. Vi anordnar turneringar, ligor och LAN, och försöker samla sveriges TF2-spelare till ett och samma ställe.

I fortsättningen kommer jag försöka uppdatera även den här PC Gamer-bloggen med lite nyheter från TF2-världen. Det behövs.

#blogg


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

1
Skriv svar