TF2-Heavyns uppdatering släpptes i natt

Grafikfejs
Paradox Interactive
TF2-Heavyns uppdatering släpptes i natt

Borta på Onlinegamer.se har jag följt lanserings-hypen kring Team Fortress 2:s stora uppdatering. Varje dag sedan förra måndagen har man på kampanjssajten avslöjat mer och mer om vad uppdateringen innehåller. Information om de nya uppdragen; de nya vapnena; den nya payload-kartan Badwater Basin; den community-skapade kartan CP_Steel och det nya spelsättet Arena har uppdagat sig i små portioner varje dag, tills igår när uppdateringen äntligen släpptes.

Bild från kartan Lumberyard som tillhör det nya spelsättet Arena

Publicservrarna fylldes som vanligt genast med spelare av den uppdaterade klassen. Valve har dock varit smarta denna gång (eller tursamma?) genom att släppa den i början av veckan. På det viset får de nya spelarna kanske inte helt fel uppfattning om spelet när de provar på spelet i gratishelgen som startar på fredag.

Den mest kontroversiella nyheten i uppdateringen är det sista upplåsbara vapnet: Sandvich. Precis som det låter är det en smörgås, men som istället för shotgunen ger Heavyn 120 poäng mer i liv. Under de fyra sekunder det tar att äta smörgåsen är man dock helt utlämnad åt sitt öde, oförmögen att försvara sig eller springa undan om det kommer fiender. Det har skämtats om det nya "vapnet" en hel del på Steams TF2-forum under natten. Vissa tycker det är en kul idé, andra verkar anse att det bara är löjligt. Hur som helst passar det in i TF2-världen. Tiden får utvisa om det var en bra idé.

Mer på A Heavy Update-sajten, och på Onlinegamer.se

#blogg


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

1
Skriv svar