Min tjejbloggsårskrönika

Grafikfejs
Paradox Interactive
Min tjejbloggsårskrönika

Alla bloggtjejer skriver årskrönikor, så det måste jag också göra. Ett utdrag om årets händelser - ur mitt perspektiv och i helt okronologisk ordning - följer här nedan:

En jäkla massa TF2-nyheter
Ibland tog jag mig friheten att dubbelposta inlägg från min andra blogg - Onlinegamer.se - men då och då lät jag PCG få förstatjing på nyheterna. T.ex.

  • E-post från TF2:s skapare Robin Walker
    Jag hade länge försökt få tag på något hos Valve, för en mini-intervju, utan framgång. I ett blogginlägg bad jag om hjälp hos PCGamer.se:s besökare och medarbetare - alla med kontakter på insidan ombads lägga ett gott ord för mig så att mina epostmeddelandet lästes och besvarades. Det hjälpte inte heller. Men, sedan, efter ytterligare några epostutskick kom ett svar tillbaks från självaste Robin Walker - mannen bakom Team Fortress-fenomenet. Jag postade några av svaren här i bloggen, oredigerade. Intervjun gick några dagar senare att läsa i sin helhet på Onlinegamer.se.

  • OGTV: Snart i en TV-kanal nära dig!
    Jag vet inte hur många gånger jag sagt att den nya versionen av Onlinegamer.se snart ska lanseras. Här på PCGamer.se har jag nämnt det i förbifarten vid ett otal tillfällen. Dock har ingen ny sajt lanserats ännu. I ett inlägg försökte jag berätta om mina planer, vilka så här i efterhand kanske var lite väl överambitiösa. Nåja.

  • Fd Excello-medlemmar blir översexuella
    Den töntiga rubriken till trots: Det var en stor nyhet TF2-klanen Excello lade ned. De hade länge varit en av Europas (och världens?) bästa lag och vunnit många åtråvärda titlar. Och så var de svenska, vilket gjorde saken ännu mer intressant. Nu hade de startat en ny klan.

Stockholm för nybörjare
Jag sysslade inte bara med Team Fortress 2, jag ville även predika the Stockholmska uppförandet i Stockholm för nybörjare. Det blev så populära att de t.om. uppmärksammades i huvudtidningen. Ärofullt, minst sagt.

Lär känna din Stockholmare
Det här skulle bli fortsättningen på Stockholm för nybörjare, men jag tappade inspirationen. Kanske för att jag mest bott på Söder och i söderförort. Jag vet ju egentligen inte hur personer i de andra stadsdelarna beter sig... Jag får åka runt och studera lite, nu när jag är Spånga-bo.

Vardagen
Även en internet-hero som jag själv har ju ett vardagsliv långt ifrån den glamour och glam som ni läser om här i bloggen. Giftermål, husköp och renoveringar, t.ex.

#blogg


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

1
Skriv svar