De 10 spel som jag röstade på

Grafikfejs
Paradox Interactive
De 10 spel som jag röstade på

När ni ser min lista över de 10 bästa spelen kanske ni rynkar på näsan och tycker jag är en idiot. Jag har röstat utifrån hur mycket spelen betytt för mig, inte hur bra de egentligen är. Som t.ex. Counter-Strike. Egentligen är det ju ett ganska banalt spel som jag inte anser borde hamna på topp 10 av världshistoriens bästa spel, men för mig har det betytt oerhört mycket. Spel som Baldurs Gate 2 och Grim Fandango är mästerverk, men av någon anledning har de inte hamnat högst på min lista. Hade man fått välja 20 spel skulle det dock ha sett annorlunda ut.

Min tio-i-topp-lista över betydelsefulla spel:

1. Counter-Strike
Spelet som fick in mig i klanspelande och kopplade upp mig på IRC:n

2. World of Warcraft
Det enda spel som jag har spelat enligt schema. 3 dagar i veckan i flera år.

3. Team Fortress 2
Mitt nuvarande favoritspel, och det som hela Onlinegamer.se is all about.

4. Age of Empires (egentligen 2:an mest)
Det enda spel som jag med stolthet kan säga att jag är sämre än min pappa i. Gubbfan är 70 bast och har spelat det oavbrutet - varje kväll - sedan han skaffade dator (6-7 år sedan). De fåtal gånger vi mötts över nätet har han krossat mig TOTALT.

5. Duke Nukem 3D
Första FPS:et jag spelade igenom helt.

6. Fallout 2
Världens bästa spel.

7. Half-Life
Världens bästa spel.

8. Outcast
Jag och en av mina vänner "lanade" detta spel. Dvs: vi satt hemma hos honom en helg med varsin dator och spelade Outcast. Ja, det är ett singleplayer-spel, men för oss var det en tävling. Jag vann, för övrigt! Klarade spelet nästan en hel dag före honom.

9. The Elder Scrolls 3: Morrowind
Världens bästa RPG imo. Friheten och den "grymma grafiken" har etsat sig in i hjärnan på mig. Dock har jag inte vågat mig på det igen. Risken att mina minnen ljuger för mig är alltför stor.

10. Thief
Världens bästa smygarspel.

Japp, det var det. Såga gärna!

#blogg


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

1
Skriv svar