35 idag... god damn vad jag är gammal!

Grafikfejs
Paradox Interactive
35 idag... god damn vad jag är gammal!

Hu hu? idag fyller jag 35. Det är en hög ålder. Min mamma och pappa är typ 35. Eller, nja men när jag tänker på dem så tänker jag två gamla människor i trettiofemårsåldern. Men, där är jag själv nu.

Jag borde ha gjort karriär. Min lön borde vara skyhög och mitt arbete extremt disciplinerat och tråkigt. Jag borde sitta på ett kontor med hela bokhyllor fyllda med pärmar. I pärmarna sitter det viktiga papper som bara gamla människor i trettiofemårsåldern förstår sig på. Ibland kommer det in någon nätt sekreterare som måste få en underskrift på något viktigt beslut. DET är sånt man gör när man är 35! Inte spelar datorspel.

Därför kan jag inte vara 35. Jag tror att det har blivit något fel någonstans. Det är snarare så att jag är 25, för det är den senaste födelsedagen jag minns. Då satt vi i Rålambshovsparken och drack öl, jag och mina vänner. Det var ett stort gäng. Jag var fortfarande långhårig. Jag spelade i band. Jag söp minst två gånger i veckan, ibland tre. DET är jag.

Men, det är bara att inse: ungdomen kommer aldrig tillbaka. Livet har gått vidare. Men jag tänker tamefan fortsätta spela datorspel. Min pappa är 70 år. Han ÄGER på Empire Earth II. Sån ska jag bli när jag blir stor!

#blogg


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

1
Skriv svar