I PCG igen

Grafikfejs
Paradox Interactive
I PCG igen

Det senaste året har mitt namn vid ett flertal tillfällen blivit publicerat i Den Stora Skriften. I PC Gamer alltså. Första gången var strax efter bytet till den nya webbplatformen. Ni minns väl hur gamla stammisar i vredesmod lämnade forumet och begav sig till en ny plats där allting var som förut? Själv uppskattade jag förändringen, främst eftersom jag aldrig var aktiv i det gamla forumet, men också för att man nu kunde blogga. Något jag hade gjort tidigare på en hel del andra sajter.

Mitt bloggande uppmärksammades i PC Gamer. Jag fick dela den nya utmärkelsen "Månadens blogg" med en annan bloggare redan i första numret efter nylanseringen, och fick ensam bära den hedersamma titeln ett par nummer senare i samband med att jag börjat publicera avsnitt ur Stockholm för Nybörjare. Att kunna läsa sitt namn i tidningen var ju såklart väldigt hedrande, men i ärlighetens namn så var det inte direkt någon superprestation. Det bloggades inte särskilt mycket bland användarna på den tiden. Det var typ jag och tre till, så att någon av oss skulle bli månadens blogg var kanske inte så underligt. Men, jag gladdes i allafall.

Jag fick även upp mitt namn på The best of Forum-sektionen lite senare. Exakt vad det gällde har jag glömt bort nu, men det var någon kommentar om den nya speltjänsten OnLive, har jag för mig. Tydligen tillräckligt intressant för att förevigas i tidningen.

Och nu är det dags igen. I denna månads nummer rekommenderar redaktionen sina läsare att ögna igenom mitt blogginlägg PCG-besök. Ja, varför inte. Gör gärna det. Själv hade jag nog hellre fortsatt att rekommendera Stockholm för nybörjare. Jag retar mig ständigt på lantisarnas försök att verka streetsmarta i storstadsjungeln. Såna som är först med att kommentera det här inlägget, till exempel.

> Läs PCG-besök

#blogg


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

1
Skriv svar