Marginell retro och 1600-talet

Medlem
Marginell retro och 1600-talet

Ett av de spel jag trots allt har spelat mest i multiplayer är nog ändå Quake spelen.
Speciellt ettan och tvåan. men nu är det inte dessa jag ska prata om utan ett spel som heter Anno 1602.

Anno 1602 är ett oerhört trevligt multiplayer spel som vuxit fast i mitt hjärta. Det är lätt och tidskrävande om man ska nå upp till de bästa sakerna. Vilket är bra, man får förtjäna sin plats i riket.

Du börjar med att du styr över ditt/dina skepp och ska ta dig till en ö för att bosätta dig.
Väl framme i ön kan du trycka på ett öga i högerspalten, nu söker du genom ön efter vad du kan odla där.
Har du tur så hittar du även järnmalm och guld i bergen. men inte alltid.
De olika örterna kan vara: Spices, cotton, cocao, tobacco, Sugarcane.
Du får 3 olika slag på varje ö men ibland kanske du får 50% av något och då växer det sämre.

Väl ettablerad så bygger du upp din stad, lägger gator och sätter skatter, inte för högt för då utvecklas inte byn pga att de inte har råd med virke, inte för lågt för då tycker de att de har det bra som de har det.
Det ska vara perfekt för att staden ska byggas ut fort.

Det kan bryta ut pest & bränder i byn. bägge livshotande självklart men botas fort med att man har en läkarstuga inom samma område som det drabbade området. (funkar även med att simpelt ta bort huset som brinner/är infekterat - red)

Vill du spela bort en natt på ett underbart spel så införskaffa Anno 1602. Alla kan spela det och det är supertrevligt. Upp till 4 spelare.

#blogg

1
Skriv svar