Viktiga PC tillbehör.. Del1

Medlem
Viktiga PC tillbehör.. Del1

Tänkte skriva en liten avhandling angående vad man bara måste ha och vad man kan leva utan i pc världens alla tillbehör. Det finns i stort sett allt som man kan komma på att plugga in i sin USB port, från en mekanisk ful liten hamster i hjul till massagestavar.
- Ja sexuella massagestavar.
Men vem vill egentligen ha en massagestav som du måste plugga in i din USB hub? lite osmidigt?
- Eller får uttrycket Cybersex nya nivåer?

Men vi börjar med lite historia, men inte om själva dator, usb eller tillbehör utan snarare om mig själv..

- Det var en mörk höst dag, eller det vet jag egentligen inte, men vi kan utgå ifrån att det var en solig härlig dag för mina föräldrar var säkerligen ute och göttade sig istället för att se vad jag gjorde.
- Men som sagt, jag har ingen koll, och det har egentligen inte någon betydelse.

Det första pc-tillbehöret jag hade var en joystick. Observera att jag har räknat bort tangentbord och mus, det känns som självklarheter till sin pc. Visst det går utan men har man inte det så är man antingen impotent eller inkompetent, välj själva.

- Japp, det var en 2 knappars liten grå joystick, ca 10x10cm stor och själva spaken var 5mm tjock med en 3cm klump uppe på. själva spaken var 5cm hög bara.
- Med denna underbara pryl tog jag mig egenom spel som Tyrian & Starwars som en flygande gud.

Dock har ju allt sina upp and downs, då jag faktiskt inte använde joysticken i några andra spel... någonsin.
Jag har fortfarande kvar själva joysticken liggandes i en liten låda.

- oh, By the way, Vi snackar inte USB nu, det fanns inte än, utan här har vi COM1 COM2 portarna som man använde.

Så första prylen vi snackar om är alltså Joysticken..

Denna i stort sett annvänds endast till flygspel av olika kalliber, självklart finns det säkerligen många av er som har annvänt dem i många konstiga sammanhang men det får stå för er.

- Personligen tycker jag att Mechworrior 3 (Microsoft) är det bästa spelet för att köra joystick, med ett fast grepp kan man styra runt cabinen och meja runt omkring sig med sina olika pulse-vapen.

Dock måste jag sätta upp ett varningsfinger när du köper en joystick idag..
- köp inte en ny, ta en titt på Tradera/Blocket mm efter någon, mycket ofta är det så att folk har tröttnat på den ganska fort och säljer den.
- har även hittat helt oanvända exemplar till salu för under halva priset.

Såmycket mer än så har jag inte att säga just nu, mestadels för att jag måste springa iväg och jobba, men det kommer snart nya delar i denna följetång.

/p-staffan

#blogg

1
Skriv svar