En av de dagar...

Medlem
En av de dagar...

Som man borde ha stannat i sängen..

Det hela börjar med att jag känner mig seg och det är bara 4 timmar kvar tills skola/jobb börjar, urk känner man då... ingen lust idag.
Trots detta kravllar man sig upp till datorn för att se om det hänt något intressant de senaste 7h man sovit.'
Nej, det klart det inte hade.. vi fortsätter då dagen med att det inte finns någon frukost hemma.
Wtf... aja, sätter mig vid datorn igen, 1.5h kvar nu.. yrk.

Jobbar lite på en uppgift tills min kusin ringer.. "kan du hämta min lillebror, han mår dåligt och vill hem från skolan och alla jobbar".. visst varför inte..

åker hämtar han, plockar upp två paket hemma, postar dem, köper frukost.. åker hem, äter frukost.

fan, dags att åka till skolan.

Väl på skolan såvisar det sig att två av oss 4 i klassen har av någon anleding gjort uppgiften som vi bara skulle läsa och göra på lektionen tillsammans så läraren beslutar för att dela upp oss, en som har gjort med en som inte har gjort.. självklart hamnar jag med hon som inte kan prata svenska.. tack för den.

Sen var det direkt till jobbet som gällde. självklart visade det sig att det skulle vara övertid idag till 18:00 så det var bara att bita i det sura äpplet.. när väl produktionen var klar så hade vi ett möte med chefen om vad komma skall på företaget. Det slutade med att vi ska ha ännumer att göra framöver.. härligt.

Som inte det vore nog så kom vi igång först vid sju, alltså 4h efter vi började jobba.. och då blir våran ET runt 03:30 eller nått inatt.. Gött..

Just det, plus att vi förmodligen jobbar lördag med...

#blogg

1
Skriv svar