Konstiga spelhändelser.

Medlem
Konstiga spelhändelser.

Spel:The Witcher
Var: I en sunkig grotta

Jag befinner mig i en grotta. Inte särledes hemtrevlig.
Kommer inte riktigt ihåg varför jag är här. Tror jag är på jakt efter en liten grabb vid namn Alvin.
Hur som, jag hittar honom. Han springer iväg och jag fortsätter efter.
Efter en liten stund når jag en större stensal. Någon står längre fram. Vem då?
Nämen, det är ju Abigail!? Den snälla 'häxan' som har tagit hand om Alvin. Schysst, vad gör hon här dårå?
Tydligen vill byborna lyncha henne. De väntar utanför med det klassiska; ni vet facklor och högafflar.
Jahaja, det var ju tråkigt. Nåväl, vi fortsätter att prata lite. Abigail är ju snäll och så. De vore tråkigt om de lynchar henne.
Abigail börjar komma med konstiga propåer. Jag förstår inte riktigt vad hon menar.
Hon fortsätter med sina..."propåer". Hmm, jag undrar vad det här ska betyda.
Jag väljer att svara något i stil med: "Jag tycker om dig också".
Och då..då sexar vi. I en sunkig grotta. Med en kvinna som strax ska bli lynchad. WTF!?
Varför? Varför här, varför nu?
Det dyker upp ett rätt osmakligt "kort" på någon som verkligen inte är Abigail (men ska föreställa henne) utan snarare någon märklig, lättklädd Amazonkvinna med kroppsmålningar. Right...
Jag räddar hennes liv i vilket fall som helst. Men den sunkiga grottan lämnar jag helst.

The Witcher är fyllt av liknande, konstiga sex-stunder. Jag har inget emot sex i spel sålänge det hanteras på ett snyggt sätt.
Men i en sunkig grotta!? Känns väldigt skumt. Och att dessutom få en konstigt kort på köpet. Nja, känns väl sådär.
Spelet är i övrigt riktigt bra. Synd att det då skall dras med liknande svagheter. Inför numero 2 kanske CDProjekt kan arbeta lite på det. Göra det lite bättre.

#blogg


signatur

Oh, jewels and binoculars hang from the head of the mule.
But these visions of Johanna, they make it all seem so cruel.

1
Skriv svar