Ett episkt projekt

Medlem
Ett episkt projekt

För att vara en person som gillar rollspel så måste jag erkänna att jag faktiskt har missat några av genrens stora pärlor. Ni vet, de där spelen som folk gärna pratar om. Hyllar och diskuterar. Jag skäms lite för att jag inte har spelat dem. Ungefär på samma sätt som jag länge skämdes för att jag inte hade läst 1984, tills jag slutligen tog mig tid att göra det. Och nu så ska jag alltså ta mig igenom pärlorna. De är, än så länge, tre till antalet: Planescape: Torment, Baldur's Gate samt Baldur's Gate II: Shadows of Amn.
Jag hoppas att jag ska lyckas och inte sluta mitt i, för jag vill verkligen ta mig igenom dem.
Planescape har jag nyligen börjat på, och det är ju fruktansvärt välgjort på många sätt och vis, i synnerhet när det gäller all dialog.
Baldur's Gate har jag en sparfil från, jag tror att jag befinner mig ungefär mitt i spelet. Tvåan har jag däremot aldrig spelat, jag har inte ens spelet men det ska nog inte vara så svårt att få tag i.

Fallout 2 är också en bubblare som jag ska försöka ta mig an, men det får bli ett senare projekt.

#blogg


signatur

Oh, jewels and binoculars hang from the head of the mule.
But these visions of Johanna, they make it all seem so cruel.

1
Skriv svar