En dag i nöjesparken

Skägg.
10 Chambers
En dag i nöjesparken

Det är en underlig känsla att gå på ett nöjesfält bara två dagar efter en stor olycka har inträffat där. På något sätt går det inte att tvätta bort bilderna helt. De kommer fram i skallen i väntan på nästa åktur, när kön går extra sakta. Jag lyckades dock komma över det och ha en trevlig dag, helt ovetande om att nästa mekaniska problem skulle inträffa samma dag som jag är där.

Liseberg är skoj. Jag blev mest förtjust i Kanonen som uppnår toppfart efter två sekunder. Det känns som snoret pressas in i skallen och ögonen ska försvinna. Allt är som det ska efter en alldeles för lång kö. Kanonkul. Den får fyra toasters. Jag saknar dock utbudet från de stora parkerna i USA.
Min flickvän och jag passade även på att vinna lite godis, eller snarare mycket godis. Det började med en chokladbit stor nog för att kunna klubba en elefant. Därefter fylldes skattkistan med diverse godsaker i olika storlekar. Den nya människan inom mig undrar hur många kilometer jag måste springa för att kunna sätta i mig några kilo choklad med gott samvete.

Nu bär det av hemåt igen. Jag ser fram emot en fortsatt semester och mycket speltid. Baldur?s Gate ligger ju faktiskt där på hårddisken och ikonen ser på mig med sina valpögon.

#blogg


signatur
1
Skriv svar