Dubbelliv

Skägg.
10 Chambers
Dubbelliv

Jag fascineras ofta av de där människorna som lever dubbelliv. I veckan kom en nyhet om en man som hade varit gift med två kvinnor samtidigt, uppfostrat barn i de två familjerna och levt så i många år utan att någon anade något. Först när mannen avled kom sanningen fram. Visst, det är vidrigt och omänskligt, men det är också en stor bedrift. Dessa människor tycks ha en förmåga att böja tid och rum. Hur lyckas de egentligen?
Min dag börjar klockan 06.00 när mobiltelefonens klagande larmsignal väcker mig ur drömmarna. En timme senare efter en dusch, frukost och morgonnyheter sitter jag på min cykel på väg till programmeringens stundtals underbara värld. Sedan börjar min arbetsdag som slukar alla timmar fram till kl 17 eller 18. Därefter är det dags att tänka på kvällsmat. Först kl 19 finns det utrymme för något annat och då tycks sekundvisaren på klockan få spatt. Några ögonblick senare ringer min sovklocka och jag får kasta mig i säng. Innan dess finns det eventuellt tid för att säcka ihop framför TV:n, spela något spel eller axla andra arbetsuppgifter som frilansare.
Hur skulle det ens vara möjligt att hinna med ett liv till i den lilla lucka som vi väljer att kalla fritid? De där bedragarna förtjänar kanske att spottas på, men innan dess bör de få chansen att föreläsa för oss andra om hur man kan organisera sin vardag. Jag behöver nämligen lite tips inför lanseringen av Fallout 3. Dessutom har jag en bunt gamla spel som fortfarande väntar.

#blogg


signatur
1
Skriv svar