Att blogga, eller bara skriva 4 ord för sakens skull.

Medlem
Att blogga, eller bara skriva 4 ord för sakens skull.

Jag måste erkänna att jag avskyr bloggar som till 90% enbart består utav, å ida så drack ja ett glas vatten, det är gott och nyttigt också alla borde köpa sig ett glas och bälga i sig, eller dylika andra vardagliga meningslösa skitinlägg. Hur svårt är det att skriva något som är snäppet intressantare för "den stora massan" än att man kommit på att toalettpapper är vitt och jorden är rund? Vad får människor att tro att det är någon som, utanför kompiskretsen, bryr sig överhuvudtaget om huruvida man lyckas bälga ur sig en häftig rubrik i stil med "1", "amen", "jisses" och tillhörande två meningar där man statuerar att ens fysiska status för tillfället är i någon form utav hiatus?

Det är en sak att skriva ett blogginlägg, det är en annan sak att krita ner helt irrelevanta småord utav ingenting för sakens skull. Senast jag kollade så hade man åtminstone någon spärr i huvudet som sa, "jomen nog för att jag är fascinerad utav att moln faktiskt består utav vatten, men eftersom alla här är metrologer så kanske de redan vet om det, så för att inte fullständigt tråka ut alla så kanske jag borde hålla käften och vänta tills jag har något vettigt att säga?". Vad har hänt med folks känsla för vad som faktiskt är intressant? Försvann den i samma veva som youtube beta-releasade? Gör er själva, och eran blogg, en tjänst och fyll den med intressanta inlägg istället.

(Och mind you, inlägg om Champions League på fyllan är extremt intressant för alla! )

#blogg


signatur

[size="8"]Curse unto thee, thou flesh of these hands
For hast thou not hid me from salvation?[/size]

1
Skriv svar