Newsflash! Mega Man 9 till WiiWare!

Medlem
Newsflash! Mega Man 9 till WiiWare!

The Mega Man Network så droppades nyheten att Mega Man 9 kommer bli WiiWare! Det finns ännu inget releasedatum, men jag sätter en krona eller två på att det lossnar det här året.

Mega Man som det såg ut förr i tiden (Till SNES förvisso)

Spelet, som utvecklas av personer som arbetade under Mega Man X och Mega Man Zero-tiden. Spelet ska gå tillbaka till NES-rötterna, och spelas med NESkonfigurationen på Wiiet. (Ni vet när man vrider den där delen som inte är nunchakun till en horisontell position )
Keiji Inafune, som har varit karkatärsdesigner eller involverad i designen sedan tiden då spelet hette Rockman, säger till amerikanska Nintendo Power: "The moment you've been waiting for is here! We're not just giving you Mega Man 9, we're giving you a new NES game. This is a game that brings back the fun of the old games, and I hope you all enjoy it!"

En av de trevligare hemligheterna i Mega Man X

Personligen så hoppas jag verkligen att de hittar känslan de hade i X-serien igen, när jag var mindre så avnjöt jag många plågsamma timmar med att sakta men säkert ta mig förbi bana efter bana mot Sigma. Perfekt svårt, och mängder med extragrejor att plocka upp gjorde spelen i X-serien till odödliga klassiker i mina ögon. Hoppas att 9an tar sig in på den listan också!

#blogg


signatur

[size="8"]Curse unto thee, thou flesh of these hands
For hast thou not hid me from salvation?[/size]

1
Skriv svar