Nordkorea spränger kyltorn till reaktor, men skit i det! Huvudsaken är att det blir varmt nästa vecka!

Medlem
Nordkorea spränger kyltorn till reaktor, men skit i det! Huvudsaken är att det blir varmt nästa vecka!

BIld från APTN.com

CNN var snabba med att rapportera att Nordkorea spränger ett kyltorn på ett av de kärnkraftverken som de tidigare använt till att göra plutonium med, och större delar av världen ser det här som ett framsteg.
Inte vi dock. Vi är för nuvarande mer intresserade utav att Sanna Bråding har åkt dit för narkotikabrott, och att det riskerar att bli varmt nästa vecka (Aftonbladet, Expressen) eller att Sony Ericsson vinstvarnar (DN ). I skrivande stund (1357) har jag inte hittat en enda svensk nyhetssida på nätet som har information om vad som händer just nu i Nordkorea.

Det vore att vara väldigt snällt att kalla aftonbladet/expressen för seriösa nyhetssajter, men tillsammans med DN (som inte ska tas utan ett par nypor salt heller, men för sekunden är aningen mer nyheter än skvaller) så är de vad Svensson läser när de letar nyheter på nätet. Ska de då få missa en sådanhär världsnyhet? Jag tycker att det är skrämmande att sajter som i princip lever på nyhetsförmedling blir omsprungna utav en 20årig allmänintresserad kille. Mitt jobb innefattar inte att aktivt söka nyheter på nätet, även om det innefattar en viss surfning (ett övervakningsarbete på ett vattenverk kräver inte att man studerar flödesgrafer varje sekund, varje minut. Detta leder till en del nyhetsläsande på nätet vid sidan av) men ändå hinner jag före dessa proffs, dessa opinionsbildare, dessa, så kallade, journalister.

Personligen så efterlyser jag en site som E24
, fast för allmänna nyheter. När den är uppe och igång så tycker jag att någon rik herre eller dam därute kan ta och köpa upp Hänt Extra eller liknande skvallertidning och sedan även de samlade journalistkåren på AB,Expressen och DN och sätta dem i sin rätta omgivning.

#blogg


signatur

[size="8"]Curse unto thee, thou flesh of these hands
For hast thou not hid me from salvation?[/size]

1
Skriv svar