Forumeventet som gud glömde

Medlem
Forumeventet som gud glömde

Hej.

Innan jag går och lägger mig, ska jag i snabba drag gå igenom vad som hänt mig sedan i torsdags kväll.

I torsdags så dog min dator, och fick det fruktade "plugged in, not charging" meddelandet. Detta är givetvis helt jävla fruktansvärt i sig, men eftersom jag listade ut att det var driverproblem mellan batteri-driversen (eller snarare batteristyrsystemsdriversen ACPI) och Vista, så tänkte jag att det var lätt fixat. Avinstallerade den korrupta ACPI:n, det funkar i 20 min ungefär. Sen så dör den igen. Stendöd. Startar inte ens när jag har den inkopplad i väggen.

I fredags var jag då givetvis heligt förbannad, och söker iordning det här på google. Det visar sig att Batteridrivers VS vista är en dålig kombination, eftersom senaste ACPIn kom 2005, men också att Batteridrivers VS vista VS vista service pack 1 är en dålig kombination. Så nu har jag en dator som spontanlever 4-5minuter åt gången om jag har tur, som jag ska hinna avinstallera ACPIn på, och avinstallera SP1 på. Vid klockan 0800 så var jag klar, på ett ungefär. Då var det lördag.

När jag då, idag, var klar med datorn och ska gå ut på nätet, så möts jag av Bredbandsbolagets hemsida. WTF tänker jag, ringer upp BBB och frågar vad de vill egentligen. Då har mitt abonnemang sagts upp, vilket det ska göra (men inte förrän den 15e SEPTEMBER). Killen är trevlig och allt, men kan bara hitta det uppsagda abonnemanget.
Så jag klickar in en ny beställning, den ska registreras etc innan jag kan få en aktivationsnyckel osv.
1 southparkavsnitt senare noterar jag att min msn är inloggad. WTF, tänker jag och ringer BBB för att se om de har ordnat det. Snubben ser fortfarande bara ett uppsagt abonnemang. Han förstår ingenting. Jag förstår ingenting. Han säger att han skriver att det har blivit fel, och om det kommer någonting om att jag har beställt abonnemang så ska det tas bort. Han rekommenderar mig dock att ringa igen vid 12 för att säkerhetskolla.

Så just nu fungerar allt. Och jag har inte sovit sedan jag gick upp vid 06 i fredags. Nu SKA jag sova, sen ska jag sätta mig och lära mig alla rcon-grejor så att det ska gå smidigt och snyggt ikväll.

Startar antagligen en steamgrupp och plockar in alla som ska spela ikväll, som lämnat steamID.

pussgodnatt

#blogg


signatur

[size="8"]Curse unto thee, thou flesh of these hands
For hast thou not hid me from salvation?[/size]

1
Skriv svar