Igår, Göteborg. Idag, Borlänge. Förra veckan, Jönköping.

Medlem
Igår, Göteborg. Idag, Borlänge. Förra veckan, Jönköping.

Skälet till att min inläggsfrekvens sjunkit med en sisådär 200% är helt enkelt att jag inte har haft internet, då jag jobbar på olika ställen hela tiden. Nu ska jag till Borlänge och vara där tills på Torsdag, sen kan jag nog komma igång med något.

Hursomhelst så tycker jag att det är fantastiskt intressant, så här i efterhand, hur fruktansvärt mesig bevakningen av Gaza/Israel-krisen var. Ingen vågade ha några direkt subjektiva åsikter, regeringen vågar knappt ta ställning (Jo, sionist-Bildt givetvis) och överlag så blundar Sverige för det faktumet att Israel gör vad nazisterna gjorde. Gårdagens apartheid - Dagens sionism.

Vi sitter och roar oss hemma, lägger inte ner mer än nödvändigt med tid på att vara politiskt korrekta ("Ja israel är lite onödigt våldsamma, men palestinierna får sluta retas.") medan den största demonstrationen av mänskligt lidande, sedan jag vet inte när, i kombination med ett impotent FN, som ryter som det tandlösa lejonet de, gör precis samma sak. Hur svårt kan det vara att ta ställning "på riktigt"?

Det handlar inte om kärnfysik, eller rocket science. Jag ska förenkla sakerna för er.
Jag bor i mitt hus. Ett par kvarter bort bor Josef Fritzl. När Josef åker dit, så släpps källarbarnen ut. De har en omotiverad längtan att få flytta in i mitt hus, baserat på en imaginär kompis de hade i källaren. Statsfullmäktige godkänner deras längtan, och helt plötsligt står det ett gäng bleka cpn på min uppfart och bestämmer att jag bara får ha halva mitt hus, resterande är deras (för att för 20000000000 år sedan så bodde de där (NEJ IDIOTER, MAN KAN INTE TA ANSPRÅK PÅ NÅGOT SOM MAN SKA HA LEVT I FÖR TUSENTALS ÅR SEDAN. SKA VI TA OCH ÅTERKRÄVA INDIEN? -_-) och deras låtsasgud säger att man ska bo där).
Klart man blir lite sur.
När man sedan vaknar dagen efter, och upptäcker att idioterna infört handelsblockader, slängt upp en 3-4 meter hög mur och murat in mig på lilla toaletten och tagit 95% av huset själva, klart som fan att man skaffar sig raketer.
Ingenting kan godkänna Israels varande. Att erkänna dem som stat är ett fruktansvärt misstag, att sedan försöka dölja misstaget genom att stödja dem och säga att vad de gör är rätt, det är ett tecken på sådan fruktansvärd idioti att man mest av allt vill börja gråta.

I slutändan kommer allt tillbaka till det här. Jag bor i mitt hus, jag skiter i om FN godkänner att det flyttar in någon annan i huset där JAG bor, och har bott ett bra tag. Det är fortfarande MITT hus, inte deras hus, och ska de bo här så ska det vara på MINA villkor.

Israel visar tydligt vad nazisterna lärde dem, och hur ett folks historia kan bli ett annat folks samtid.
Upplös den israeliska staten, och låt oss få känna att det faktiskt gjorde nytta när Hitler förlorade WW2, och inte att han kanske var en bra idé på spåren.

Jag skulle vilja se ett avståndstagande från Sveriges alla judar, eller deras riksförbund (för de har de väl? Alla jävla minoriteter har väl det nu för tiden.) där de själva erkänner att de har varit fel ute hela tiden, att vad de håller på med är mot alla mänskliga rättigheter och att de ska begå kollektivt självmord så fort de får chansen.

Ta ställning idag, och var inte rädda med att berätta om vad ni bestämmer er för. Ju fler som debatterar det, desto fler som kommer inse vad som är rätt/fel i dödläget Gaza.

#blogg


signatur

[size="8"]Curse unto thee, thou flesh of these hands
For hast thou not hid me from salvation?[/size]

1
Skriv svar