Bloggen - Far Cry, Forumet - WoW?

Medlem
Bloggen - Far Cry, Forumet - WoW?

Jag finner det lite underhållande att mängden människor som bloggar om alla möjliga menlösa, och meningsfulla, saker inte stämmer med antalet människor som skriver på forumet. Är det möjligen som sådant att man bara vill slänga ur sig vad man har att säga för att sedan slippa få det besvarat? Föredrar man att folk fokuserar enbart på ens egna inlägg i bloggen, eller är man bara asocial? I mina ögon är det som ett taskigt lir utan multiplayerstöd.

Jag är medveten om att jag av och på postar en hel del muffins i min blogg, that being said så försöker jag fortfarande posta mer på forumet än i bloggen. Många andra verkar göra tvärtom, och jag kan inte riktigt förstå varför? Varför hänger man på en sida där forumet är fokus och bloggarna en feature? Är det för den personliga pettingen man får av att kolla hur många människor som läst bloggen under dagen? För att bara ha ytterligare ett ställe att häva ur sig idéer på? (Om så är fallet så rekommenderar jag återigen forumet, det finns trådar för sådant.)

Jag gillar bloggar, och jag har allt som oftast inget emot onödiga inlägg eller skumma poster, men när det verkar som om folk skriver inlägg bara för att ha skrivit något (måste statspadda mig upp i mest aktiva bloggkategorin!!"!"11212!!1!#) så blir jag bara fundersam. Fick ni för lite kärlek hemma?

Så bloggare: Varför tar ni inte och skriver de onödiga bitarna i allmänt (Månadens tråd, alternativt dagens glädjeämne/irritationsmoment), spelbitarna i respektive spels tråd osv? Forumet blir intressantare och roligare i takt med att användarbasen ökar, men då krävs det också att det inte är samma gamla postare, dag in, dag ut. Så istället för att sitta här och skriva till er själva, för er själva, gör er en tjänst. Testa på ett textbaserat MMORPG av rang istället.

#blogg


signatur

[size="8"]Curse unto thee, thou flesh of these hands
For hast thou not hid me from salvation?[/size]

1
Skriv svar