Mina "nya" gamla spel

Medlem
Mina "nya" gamla spel

Så där ja, nu har jag lyckats få tag på de klssiker som jag har letat efter. Som ni ser så är det Äventyrs-spel som jag är mest intresserad av. Av äldre spel som jag inte har spelat förr och därför inte ger något nostalgiskt värde så tycker jag att den genren sticker ut klart bäst.

Förutom "peka och klicka-äventyren" så har jag också skaffat Outcast som jag precis har börjat spela. Jag måste säga att jag är mycket imponerad av detta spel från 1999. Introfilmen var oerhört välgjord, och ljudet i spelet liksom musiken är fullkomligt "mindblowing". Riktigt bra än så länge, jag fick t om spelet att fungera på min Win XP efter att ha patchat det.
Jag kan ju tillägga det att jag hade lite tur med just Outcast. Den förre ägaren har förmodligen aldrig spelat spelet. Inte en enda repa på vare sig skivor, jewel-case eller för den delen manualen som inte ens är kantstött.

Min personliga åsikt är att spel är till för att spelas, och eventuellt samlarvärde till trots så tänker jag fortsätta spela spelet. Jag får väl vara varsam helt enkelt.

Hur som helst så ser jag fram emot att spendera en hel del tid med att spela Outcast och leva mig in i rollen som Cutter Slade.

#blogg


signatur

Throw the rules out the window, odds are you'll go that way too

1
Skriv svar