Planescape: Torment avklarat

Medlem
Planescape: Torment avklarat

Då var det till slut avklarat. Jag påbörjade mitt äventyr som The Nameless One för flera månader sedan. Jobb, träning och studier, gjorde att jag hade ett långt uppehåll, men efter att nu ha suttit som nitad, tre dagar i sträck, så har jag nu avklarat den sista biten.

Fantastiskt bra spel måsta jag säga. Vacker design, intressanta karaktärer, bra uppdrag, och framförallt en helt oerhört bra historia. Jag har inte tidigare spelat något spel från Black Isle, men trots spelets ålder så tog jag mig till av spelet till fullo.

Redan från första konversationen med Morte i The Mortuary så var jag helt såld. Just hur välskrivet detta storybaserade rollspel är, är svårt att beskriva med ord. Just dialogerna, och de omväxlande miljöerna gör Planescape: Torment till något alldeles särskillt.

Trots detta så tror jag att det kommer dröja mycket länge innan jag ger mig på spelet igen. Jag har en hel del ospelade Black Isle-rollspel i bokhyllan, och från och med fredag så kommer Dragon Age att ta upp min tid på spelfronten.

Oavsett när jag återvänder till PS:T så kommer jag alltid komma ihåg hur bra det var. Jag kan redan nu säga att Planescape: Torment är det bästa spel jag har spelat. Det klår alla andra rollspel med hästlängder, och jag rekommenderar det starkt till alla som vill spela ett rollspel där storyn står i fokus, och där just historian är en riktigt upplevelse.

#blogg


signatur

Throw the rules out the window, odds are you'll go that way too

1
Skriv svar