Oh, happy day

Inaktiv
Oh, happy day

Det var ett tag sedan jag skrev. Nåja, engagemanget är inte alltid på topp. Jag ska försöka posta mer regelbundet. Så länge jag har någonting att skriva om, det vill säga.

Åter igen vandrar vi längs med verklighetens allé. Veckan som har gått har alla möjligheter att bli den bästa veckan i mitt liv. För ungefär en månad sedan ansökte jag till journalisthögskolan i Göteborg (där jag bor). För er som inte vet så är provet notoriskt svårt. Först kvalificerar man sig genom högskoleprovet och om man har tillräckligt högt i snitt så får man göra själva antagningsprovet. Provet består av flera delar och den mest ökända är nutidsorienteringen. Provet är gjort för att vara så omöjligt som möjligt och hittills har ingen någonsin fått alla rätt. Efter att av mina anhöriga fått kommentarer som "räkna inte med att du kommer in första gången" eller "gör provet nu, så vet du vad du gjorde fel på tills nästa gång" var jag inte direkt optimistisk. Trots det fick jag svar häromdagen, och svaret blev ja. "Ja" som i "ja, du är antagen".
(Gör en lycklig dans)

Dessutom kom Devil May Cry 4 i veckan och det visade sig vara värt all väntan. Förutom att jag verkar jobba konstant så har den här veckan varit en av mitt livs bästa. I kombination med att jag flyttar hemifrån i september verkar hösten bjuda på en hel del intressanta omställningar.
Hoppas det inte blir för personligt nu. "En Storm i ett Vattenglas" är tillbaka och jag ska försöka få in bloggen på rätt spår igen. Vad det betyder lär vi snart se.

//Malkizid

#blogg

1
Skriv svar