Sommartankar

Inaktiv
Sommartankar

Sommaren är igång och snart är den slut. Eftersom mina föräldrar (båda lärare) redan har börjat jobba så påminns jag smärtsamt om att jag ska tillbaka till universitetet om 11 dagar.
Sommaren är också en psykologiskt usel tid att sitta framför datorn, speciellt när det är fint väder (såvida du inte har laptop och trådlöst nätverk och kan sitta vid stranden och spela). Man kommer på sig med att känna ett visst mått av självförakt när man sitter inne vid burken istället för att vara utomhus. Varje timme framför datorn känns som ett svek mot sig själv. Personligen slipper jag det eftersom jag har jobbat 80% av sommaren och när jag kommit hem så är det ändå för sent att gå ut och "hitta på saker". Men en del har man ju varit ute ändå. På mina lediga dagar, om inte annat.

Hösten och vintern är däremot en annan femma, vädret brukar vara så blaskigt att man känner sig berättigad att sitta inne. Det ger också mer myskänsla till spelandet.
Min dator bestämde sig också lägligt nog för att göra revolution, det visade sig att grafikkortet var pajat.
Eftersom min nuvarande dator är förhistorisk så tillverkas det inte längre några grafikkort som passar.
Tack för den. Jag håller för närvarande till godo med ett GeForce FX 5200 som jag har lånat från farsan. Yay.
Så det blir datorinköp till hösten, jag ska dock flytta först eftersom mitt kontrakt går ut i september.
Så, ny dator och ny lägenhet. Hösten kommer att bli intressant.

#blogg

1
Skriv svar