Varför gå så fort fram!

Medlem
Varför gå så fort fram!

Idag efter skolan rusade jag mot tåget, höll nästan på att missa det men gjorde det något nej eftersom jag slutade klockan 10:00 idag men ändå rusada jag mot tåget, varför vet jag inte. Sprang nästan in i en annan person som svor något som jag inte hörde utan rusade bara förbi. Att stressa är inte bra eftersom jag fick väldigt ont i benet, vilket vart mitt straff för att stressa till tåget.

Men nu till själva meningen med detta blogg inlägg.

Grafik, system, dator, vidare och vidare tills pengarna är slut, varför skapa nytt så snabbt egentligen, VARFÖR. varför kan de inte hålla sig till ett system i några år sen gå vidare, man har aldrig råd till någon super dator eftersom det kommer för många spel man vill ha, varför stressa upp tekniken så mycket. Dataspelen blir bara mer krävande varje år som går och tekniken blir bättre men hinner man själv med "nej" är svaret på den frågan, om man nu inte vore rik förståss. Men alla är inte det och de tvingas sitta där med sin gamla burk som smälter så fort man sätter in Crysis i CD-läsaren. Varför göra ny teknik när man knappt berhärskar dagens teknik till 100% varför göra nytt när man knappt kan Windows Xp till 60-80% utan fel (detta var bara ett Tillexempel.) Men nej man måste göra Vista som knappt fungerar som det ska eftersom man inte behärskar detta system till 100%, men ändå så är vista bra och håller på att bli bättre.

När jag ändå håller på. Varför göra spelen mer krävande än vad dagens datorer klara av, se på Crysis t.ex. många köpte det och många köpte ny dator men hur mycket de slössade pengar, många köpte det men kunde inte köra det på max och struntade i att köpa nytt Grafikkort för 2000kr plus Spelet. Nu kommer Far Cry 2 som både kommer till PC, 360 och PS3 och detta fall tror jag att Pc versionen inte kommer att sälja lika mycket som konsol. Sen är det alltid fel på datorn, det buggar, system fel, krashar m.m. och varför jo för att de ger ut Xp eller Vista innan det är färdig vilket gör många fel i vissa spel. Visst går det att lösa dessa fel med uppdateringar och patcher men varför inte sätta sig ner och fixa dessa fel innan man släpper ut varan. Sen kommer också den där pressen företagen får av folket som vill ha bättre och bättre, och då tänker de bara på vad folket vill ha och struntar i om spelet eller mjuk/hårdvaran är klar till 100% eller 99%. Varför stressa ut alla dessa spel samtidigt. Varför ska de strida mot varandra, titta jag har fler spelaren än du jag är bäst du är sämst och den här dåliga får stå i skamvrån och gråta. Varför kan inte spelföretagen var snälla med varandra och försöka släppa ut så lite som möjligt sin spel på samma dagar eller veckor, för nu är det så man vill ha men man har inte råd till dessa spel som kommer ut samtidigt.

Grafikkort värkar komma ut lite stup i kvarten och blir bättre och bättre men det medför större priser och man har inte råd att köpa dessa helt nya Grafikkort utan måste vänta och då när man har råd har det kommit bättre Kort och då vill man ha den men då har man inte råd heltplötsligt för då kom ett spel man så gärna ville ha och satt sina pengar på det fast man skulle köpa Grafikkort. Det hela handlar om personlig ekonomi vilket alla inte har och måste lita på sinna pappor och mammor, alla har inte deltidsjobb och vissa har inte tid till sådant. Spelföretagen och Microsoft och NVIDIA och ATI stressar för mycket med tekniken, spelarna och handlarna plus Fansen stressa dessa företag att skapa nytt stup i kvarten.

Jag har en rätt ny dator men den är ingen super dator, klara av Crysis på medel numera eftersom den börja sacka ihop på högsta, det finns fel på min dator systemfel, spel krashar, hänger sig, buggar, laggar m.m. jag vill ha ett nytt grafikkort och ska få ett i julklapp så varför klagar jag jo för det blir den ända sak jag får då, som sakt alla är inte rika. Tyvär blir det inget nytt kort men jag hoppas det duger just nu och för Empire Total war och några till. Ska få ett ATI Radeon 4850HD tror jag den hette eller ett Geforce 8800GTX har inte riktigt bestämt mig för vilket. Sen ungefär en månad efter julafton fyller jag 17 år och ska få presenter men det blir inte mycket för jag brukar bara önska mig pengar då men eftersom jag nu ska få ett grafikkort så kan man räkna med att det blir inte många slantar då. Men för hoppningsvis har jag råd till Empire total war som kommer månaden där efter.

Nu nästa vecka på Torsdagen kommer Far Cry 2 ut och jag ska köpa det till Xbox 360 men jag vill ha det till min dator men dator klara inte av det och jag får offra mina pengar för ett lagg fritt spel. Och förhoppningsvis lika bugg fritt som lagg fritt.

Sen nästa månad kommer Wrath of the lich king ut men tack gode gud som jag inte tror på så kostar det bara 299Kr vilket jag kommer typ att ha nästa månad. Sen är jag pank och vad gör jag då jo sitter och spelar WoW eller Far Cry 2 eller vad jag nu har och inget annat struntar i de andra spelen jag vill ha och fortsätter med mitt liv.

Jag hatar priserna på Konsol spel och Grafikkort, dataspel har därimot ett bra pris som jag tycker att konsol spelen också kunde ha men nej det går inte. Men sen säger den lilla rösten i sitt bakhuvud till en att pengar är till för att slösas! pengar hit och dit, fattig mot rik.

Man blir fattig medans företagen blir rika, för att man slösar sina pengar på saker man egentligen inte behöver men nu ser jag spel som ett måste för mig för annars har jag inte roligt även om jag läser Manga och tittar på Anime. Men för att hänga med alla svängar i dataspels världen behöver man pengar och det är inte varje dag man vinner på trisslotter. Om jag nu låter tjatig så får jag väll vara det men jag ber ändå om förlåt för det.

Allt man bara gör är att hänga med i svängarna tills allt är slut!

/MvH The Mappen.

#blogg


signatur

Watashi no namea wa The Mappen desu.

1
Skriv svar