Smörja igen.

Inaktiv
Smörja igen.

Än en gång sitter jag här. Skapar blogg utan något intresse eller erfarenhet alls.

Har försökt dansa idag. Tills Plutten såg mig. Man skäms verkligen när man försöker göra något. Jag vet inte varför men det känns genant att gå och handla.

Jag har tur som bor i ett villa område där få gillar att se dagens ljus. Det betyder att jag kan kuta ut i skogen och göra vad jag vill utan att det känns genant.

Grejen är att jag gillar egentligen att göra saker som jag är för stor för, men samtidigt är jag i princip vuxen nu. Jag borde inte behöva ursäkta mitt beteénde.

Jag är väldigt mycket av en ensamstöring. Jag gillar verkligen inte att se folk utanför familjen förutom vänner, men det är ju förståeligt. Ett sådant samhälle där varje man (eller kvinna) dömer ut andra.

Personligen tycker jag att det är förskräckligt med att folk börjat hata kyrkan. Det gjorde jag med innan jag hörde att andra började göra det. Just av den anledningen vill jag veta vad som egentligen drar i trådarna.

Jag skyller på media. Jag hatar dessa kostymnissar som skiter i allt och alla bara för att få den bästa löpsedeln ikväll. De överdriver så mycket att det lika gärna skulle kunna vara en lögn.

Jag kallar det en juridisk lögn egentligen. Man ljuger alldrig, man bara inte säjer hela sanningen. Det faktiskt enklare att manipulera folk genom att säja något som är delvis sant men saknar massor av info än om man skulle dra en lögn. För man kan alltid ställa någon mot väggen för en lögn, inte om man säjer något som är sant men skalar av viktig information.

Ok, jag är också skyldig att döma ut folk och saker men jag gör det med respekt. Något de flesta saknar idag. Många bryr sig inte ens om att döma informations källan och rent automatiskt tycker likadant som valfri media. Jag försöker alltid se till att ta i åtanke att infokällan inte alltid är att lita på. Egentligen har det hänt några gånger att jag inte gjort det heller, jag borde veta bättre...

Något jag också har märkt är hur svaga folk egentligen är. De vill ju inte säja nej mot en endaste sak som regeringen vill lura på oss. När var det senast du protesterade!?

Annars så tycker jag att vädret är ok ute men ett helvete inne. Jag bor över mina två föräldrar. Den ena är något omkring 120 kg tung och svettas därefter. Den andra är en elak gubbfan som jag egentligen inte vill ha något att göra med. På kvällen går min bror ned och sover i rummen där nere också. Det gör kvällen så mycket varmare. Inte ens min fläkt hjälper och om man öppnar förstret får man problem med myggor!

Myggor borde utrotas och de enda som inte skulle hålla med mig vore stockholmare eller de som bor i någon lägenhet där det inte finns några myggor. Jag vill inte låta otänksam men att jag riskerar att få malaria eller ett otäckt myggbett varje sommar väger mer än deras fjantiga existens. Ner med myggorna.

Fästingar. Samma där. Borde egentligen inte vara något problem om man inte har katter eller om man gillar att rulla omkring i skogen. Jag brukar vara mer försiktig med att klappa mina katter numera. Trots allt har jag aldrig fått en fästing.

Getingar. Otrevliga och jag har en fobi mot dem. Deras surrande är demoraliserande men det fixas lätt med musik. En Judas Priest låt senare och getingen ligger stendöd och halvt mosad på golvet.

På tal om musik så kan jag motivera mig själv till vad som helst med lite musik. Snabb takt och tanken på getingar som försöker hinna ifatt mig för att sticka mig ger en enorm adrenalinkick. Till exempel: Jag var skittrött när jag hade sprungit 2 km eller så ute i skogen en dag och så var jag tvungen att korsa en äng full av maskrosor. Jag lyckades sprinta över 20 km i timmen över fältet. Snacka om att "seriously pushing limits." efter det var jag skit trött. Jag kände att kroppen gjorde skit ont och jag frös och allt.

Det är ganska pinsamt egentligen att det en så tuff grej för mig men inte för andra.
Annars är bensinpriset och elen för dyr. Det är det som går åt helvete med sverige. Alldelels för höga skatter. Hur ska en normal person som bor i roslagen kunna klara sig när det är 4 mil till närmaste riktiga civilisation medan bensinpriset skjuter i höjden.

Det är ju som om politikerna är helt blinda för verkligheten utanför stockholm. De har till och med lagt ner tågspåren för att minska valmöjligheterna för smidig samåkning. Jag hade gärna samåkt överallt med buss eller tåg om det faktiskt fanns något tåg att ta eller om inte busslinjerna var så klumpiga och gick varannan timme med ett gigantiskt hål på 5 timmar vid lunchtid. Total skitsmörja!!

#blogg


signatur

Lyssna på vad jag säjer. Jag vet vad jag snackar om. Bara checka min spelsamling.

1
Skriv svar