Tunga gissningar, del 2

Tunga gissningar, del 2

Efter att mitt förra inlägg skrivits har det kommit flera stora nyheter om Heavy-uppdateringen. (All info tagen från uppdateringssajten)
1) Det första upplåsningsbara vapnet är ett par boxarhandskar (the Killing Gloves of Boxing) som efter ett frag ger 5 sekunder crits, men är långsammare.
2) Alla achievements har blivit publicerade.
3) Det andra upplåsningsbara vapnet är en ny minigun (Natasha) som vid träff gör offret långsammare för ett ögonblick, men gör mindre skada.

Nu börjar spekulationen om det tredje vapnet. Och smörgåsar.

Det finns en achievement, Konspicuous Konsumption, som går ut på att äta 100 smörgåsar. Bland annat 1blog undrar om smörgåsen är det nya vapnet, om den är ett litet medkit eller någon annan buff.

Själv gissar jag att smörgåsen har en eller flera av dessa effekter:
1) Den helar/ger en liten hälsoboost
2) Den ger några sekunders crits
3) Den gör att alla heavyns vapen gör mer skada för en stund

Jag förutspår också att man bara får ha en smörgås i taget, men att man kan få en ny om man besöker ett ammoskåp eller en större ammolåda.

Dessutom har jag en ganska trevlig teori om hur det tredje vapnet ser ut. De mer aktiva av er vet väl om att man redan några dagar innan Pyro-uppdateringen fick se en glimt av dennes Flare Gun i Meet the Sniper. Jag påstår mig nu ha sett Heavyns nya hagelgevär i Meet the Scout, som släpptes redan i april.

Titta på Meet the Scout. Pausa vid 0:41. Ser ni hagegeväret? Det verkar vara mycket mörkare än Heavyns vanliga. Notera att även "the pump" (som den kort och gott heter på engelska), alltså den del där man har främre handen som används till omladdning, är nästan helt svart (eller väldigt mörkt brun). Eftersom Heavyn håller i hagelgeväret med en hand och äter smörgåsen med den andra så måste smörgåsen troligen användas genom att högerklicka, alltså är smörgåsen "alternative fire" för det nya hagelgeväret. Dessutom är den gjord av formbröd, innehåller något slags svinkött, ost, sallat och tomat samt är garnerad med en oliv på en tandpetare. Alltså högst antagligen en BLT-smörgås.

((Kom ihåg att detta är relativt grundlösa spekulationer, hagelgevärets färg kan ha orsakats av ljusförhållandena på banan. Dessutom ser köttet mer ut som skinka än bacon.))

/Wolf.

#blogg


signatur

Wolf - nu även med bloggsmak. www.pcgamer.se/bloggar/vargyl

1
Skriv svar