....och så var man pappa då....

Medlem
....och så var man pappa då....

Hur fungerar det att vara gamer och pappa på samma gång då??? Tja, jag kan ju inte påstå att jag sitter uppe till 6 på morgonen och fraggar noobs. Snarare har jag återigen blivit en själv. Installerade min favorit, Battlefield 2, på min nya dator igår och upptäckte att jag inte spelat det sedan 2006. *HORROR*. Nu har jag ju spelat annat sedan dess, men ändå. Det går inte att komma undan att man helt enkelt inte hinner med att spela i samma omfattning som man gjorde innan. Det är den tråkiga sanningen. Inte nog med att jag blivit pappa, jag har även slutligen lyckats utbilda mig och tagit ut en examen, varför man nu är arbetstagare på heltid. Hemma från arbetet runt 17, umgås med sonen fram till 19 då han ska sova, sen har man fram till 22-tiden att göra allt annat man vill göra innan det är dags att sova. Det hjälper ju inte till att öka tiden i FPS-land precis. Nu till det positiva, jag spelar faktiskt fortfarande. Inte lika mycket som tidigare som sagt, men det händer. Mina planer är dessutom att öka tiden framför bl.a. BF2. Nu när jag uppgraderat mitt gamla tröskverk kan man ju börja lira lite igen. Det hela underlättas dessutom av att jag faktiskt kom ihåg mitt login på BF2, så jag kommer iaf inte att se ut som en nybörjare, även om jag kommer spela som en. Återstår bara att se vad man skall skaffa för nytt spel härnäst, Far Cry 2 kanske, och hur man skall få frugan att förstå vikten av att rädda världen istället för att planera veckans matsedel.

Stay tuned for new adventures with..... GAMERPAPPAN!!!!!!!!

#blogg


signatur

[size="10"]"the Eight I'd Really Rather You Didn'ts"[/size]
[size="10"]Gamerpappan[/size] * * * * * Tidningsarkivet

1
Skriv svar