Ur led är tiden.....

Medlem
Ur led är tiden.....

Jaha, då var det det här med att vara pappa och gamer då. Måste helt ärligt säga att det går så där. Har inte haft så värst mycket tid över till att spela på sistone. Mycket av det har iofs berott på att min nyinköpta dator har härjats av barnsjukdomar. Fick lite tid att sitta med HL2 häromdagen, men glädjen blev kortvarig då jag dagen efter var tvungen att slänga moderkortet i en vadderad låda och skicka det till butiken för garantiåtgärd.

Men nu var det ju inte det som jag skulle lufta denna gång. Det som var syftet med denna skrivelse var snarare det faktum att det finns för lite tid. När man som jag varit ansvarsfull familjeförsörjare och utbildat mig och skaffat jobb försvinner snabbt de flesta av dagens timmar till morgonrutiner och arbete. När väl arbetet är slut finns det ett par timmar kvar innan det är dags att sova, vilket man måste för att man själv och familjen skall orka med nästa dag. På dessa få timmar skall man hinna med allt som måste göras och allt man vill göra. Man skall fixa mat, städa, diska, gå ut med hunden, leka med sonen, titta på tv, spela, läsa, träna och en massa andra saker som också pockar på uppmärksamhet. Helgerna har också för lite tid. Då ska man ju hinna med allt som man inte hann i veckan. Det tråkiga, men ack så verkliga, är då att spelandet inte är högst prioriterat. Det blir ett par timmar i veckan som mest. Tur då att jag lagt vantarna på HL2 som än så länge är ett väldigt kvalitativt spel så att man kan krama ur maximalt nöje ur dessa timmar.

Nu är bara frågan hur man skall få in mer timmar på ett dygn???

#blogg


signatur

[size="10"]"the Eight I'd Really Rather You Didn'ts"[/size]
[size="10"]Gamerpappan[/size] * * * * * Tidningsarkivet

1
Skriv svar