2:a sidan - Det här är galenskap...

Medlem
2:a sidan - Det här är galenskap...

Jag vet inte exakt vad som hände efter jag tog sprutan, men jag vet att något hände. Det känns som om jag skrapat fötterna mot en heltäckningsmatta och det sprakar lite om fingrarna. När jag letade efter ett sätt att ta mig vidare råkade jag skicka en stöt rakt in i kontrollpanelen till en dörr som då öppnades. Fortfarande lite yr av allt som hänt stapplade jag vidare in genom dörren. Jag hade inte mer än kommit in i korridoren då vad jag tror var en del av mitt störtade flygplan kraschade in i byggnaden och iskallt vatten strömmade in. Dörren bakom mig hade stängts så jag var tvungen att ta mig framåt. Paniken välde upp inom mig när jag kastade mig fram i det kalla vattnet. Jag hade inte tagit mig så långt för att drunkna i den där korridoren.

Dörren i andra änden av korridoren stängdes bakom mig och jag befann mig i ännu ett tom och mörkt rum. Fast rummet var inte tomt Länge. Ännu en vanskapt man kastade sig mot mig så fort han kom in i rummet och i panik lyckades jag kasta iväg en elchock som paralyserade honom. Jag tvekade en stund men insåg sedan att jag var tvungen att oskadliggöra honom för att han inte skall skada mig. Jag svingade min rörtång med ostadig hand och fällde honom till golvet. Jag tvekade lite, men sen sökte jag igenom hans kläder och hittade lite mynt och lite choklad som jag stoppade på mig.

När jag fortsatte in i byggnaden blev jag åter anfallen och tvingades åter igen använda mig av mina nyvunna förmågor. Jag klev in i en stor hall och hörde människor som bråkar och plötsligt störtar en man ned från våningarna ovan och slår ihjäl sig mot golvet. Det här är galenskap. Vad har hänt dessa människor? Vanskapta och fullständigt galna. Jag kan inte låta bli att undra hur jag skall kunna klara mig ur det här. Jag kliver in i en hiss och transporteras uppåt. Atlas kontaktar mig via radion och ber mig att hjälpa hans familj som blivit inlåsta i en annan del av staden, i Neptun. När jag klivit ur hissen tvingas jag åter slåss, denna gången mot en kvinna med barnvagn. Till min lättnad hade hon ingen baby i vagnen, utan en revolver som jag tog med mig.

Vägen ledde mig till vad som verkade vara en gammal restaurang. Efter att ha letat efter en utgång ett tag hörde jag en man och en kvinna som bråkade. Jag gick för att titta och ännu en vanskapt man stod vid foten av trappan. Så fort han såg mig rusade han skrikande mot mig och svingade en järnrör. Att chocka dem med el och sedan knocka dem med rörtången känns lite lättare för var gång. Undrar om jag ens vill klara mig härifrån om jag hittar en väg ut. Kanske blir jag som de galningar som jag nu tvingas slåss mot.

Jag väcktes ur mina tankar när en kvinna rusar ut ur köket och skjuter mot mig med en revolver. Jag kastade mig i skydd och när hon rusade upp för trappen slängde jag mig fram och chockade henne med en elblixt, varefter jag slog ned henne med rörtången. Herregud om de har skjutvapen också. Jag får nog lära mig att nyttja revolvern jag hittade tidigare om jag skall klara det här. Efter att ha sökt igenom köket efter lite mat och annat som kan vara bra att ha, bl a en slurk sprit för att döva galenskapen, sökte jag efter en väg att komma vidare. Jag hittade den inne på herrtoaletten. Ett stort hål i väggen ledde in till ett stort rum som verkade vara en teater.

När jag klev ut på en balkong över scenen såg jag en liten flicka sittande över en kropp på golvet nedanför. Atlas bad mig via radion att inte verka hotfull ifall hon skulle se mig. Jag fattade inte då vad han menade, men blev snart varse varför han varnat mig. Medan jag klättrade ner till golvet berättade han något om att hon skördade Adam vilket jag inte förstod. Hur kan man skörda något från en människa och inte skulle väl en liten flicka kunna göra det. Lagom som jag kom ner gick en man fram till flickan som då började skrika. Han hyssjade och försökte få henne att tystna, men utan att lyckas. Plötsligt klev en stor tingest in i rummet och anföll mannen. Han försökte att skjuta den, men det hjälpte inte. Tingesten, som Atlas kallade Big Daddy, kastade mannen i väggen och anföll honom med en stor borr som han hade på armen. Det hela slutade med att han slog mannen genom rutan som skiljde oss åt. Jag gjorde mitt bästa för att inte synas då jag inte ville dra till mig denna mördarmaskins uppmärksamhet. När den var klar med mannen gjorde flickan honom sällskap ut genom dörren som om inget hänt. Jag satt i mörkret en stund tills jag var säker på att den var borta innan jag fortsatte min färd mot Atlas familj.

Jag har nu tagit mig till ingången till Neptun, men jag blev åter överfallen av galningarna som finns här och vägen in spärrades under anfallet. Atlas säger att jag kan ta vägen via sjukstugan.

Jag sitter i sjukstugan och tar igen mig nu. Det höll på att sluta illa förut. Jag blev instängd i ett litet rum av en man vid namn Ryan. Atlas sade att han styrde i Rapture. Oavsett vilket så kom det en hel flock med de där galningarna och försökte ta sig in i rummet och de lyckades lagom som Atlas fick upp en dörr så att jag kunde fly. Nu sitter jag i sjukstugan eller vad de nu kallar det och har precis startat en robot som tydligen skall skydda mig. Känns lite tryggare. Hittade även en varuautomat där jag kan få nytta av de pengar jag hittat längs vägen. Jag skall passa på att lyssna på de ljudband jag hittat tidigare och se om jag kan hitta lite mer info om det här stället. Jag hoppas även att jag kan få lite tid att vila nu när jag har en liten hjälpreda som kan skydda mig om jag somnar.

#blogg


signatur

[size="10"]"the Eight I'd Really Rather You Didn'ts"[/size]
[size="10"]Gamerpappan[/size] * * * * * Tidningsarkivet

1
Skriv svar