A life of gaming

Medlem
A life of gaming

Jepp,

Alltså jag är född 1989, vilket medför att jag är 19 år, ganska ung även om jag själv börjar tycka att jag är gammal. Hur som helst har jag alltid haft en passion för spel vilket började i tidig ålder.

Trots mycket våldsamma titlar och så vidare satte mina föräldrar inga hinder för mig när det gällde att lira spelen som dök på på 90-talet, därmed känns det som om jag har spelat i princip varenda klassiker.

Om jag skall nämna ett par av de äldre spelen/serierna så titta nedan;

# Wolfenstein 3d
# Duke Nukem 3d
# Doom Serien
# Shadow Warrior
# Quake Serien
# Chasm the rift
# Hexen
# Heretic
# Gta serien
# Rainbow 6
# Metal Gear Solid serien
# Resident Evil serien
# Medal of Honor serien
# Cs
# Half life
# Red Alert
# Silent Hill
# Zelda
# Goldeneye
# Super mario serien

Jag nämnde några av de mer kända nu , har även lirat mängder av dem spel som tex använde sig av samma motorer med mera. Listan blir hur som helst så sjukt lång att jag inte kommer ihåg alla själv. Blir liksom när man sitter och snackar om nåt och se helt plötsligt dyker det upp, "jaha" det där lirade jag för länge sen ;P, eller så kommer man ihåg när gamla retro spel plötsligt får uppföljare från ingenstans..

Angående Pc spelen på 90-talet, så kommer jag ihåg när man kunde beställa spel från farsans polare eller dylikt via Pärmar, vi hade säkerligen flera hundra cd-skivor med tusentals ner zippade spel på den tiden. Jo jag ÄR emot piratkopiering men stäm mig för att jag inte hade koll på det när jag var 10-14 år om nån vill gnälla

Sen kan man undra hur fan jag fick tid till att spela allt, jag var ändå ingen geek eller dylikt, spelade liksom både hockey och fotboll på seriös nivå och har sportat friskt ända fram tills jag var drygt 17 år gammal.

Hur som helst, är jag stolt att även om jag var ung fått tat del av många av de klassiker som dök upp på 90 talet, samt ha fragment minnen från hur det var att lira dem med polare goa tider

#blogg

1
Skriv svar