Anonyma Simsholister

Medlem
Anonyma Simsholister

Hej, jag brukar kalla mig Theorell.
(Hej, Theorell)

Jag ska gå rakt på sak. Jag erkänner mig fullt och ärligt att jag är beroende av The Sims.
I det här fallet så är det speciellt The Sims 2.
Varför jag erkänner detta är på grund av följande:

1. Jag har lagt ut väldigt mycket pengar på just The Sims 2 samt expansioner.
2. Jag tillbringar gladeligen 2 timmar på att installera The Sims 2 med alla expansioner utan att klaga.
3. Jag kommer på mig själv med att undra hur jag ska få mina simmar att må bättre även när jag inte ens är i närheten av datorn.

Det bär mig emot att erkänna detta.
Jag har länge förnekat det hela, skyllt på att jag spelat bara för att bygga fina hus eller för att se hur snabbt jag kan döda en familj. Men sanningen kommer alltid fram.
Därför går jag ut med det hela för att få ett avslut. Ett avslut som dessvärre inte får mig att sluta spela.
Av erfarenhet vet jag att jag kommer att tröttna, avinstallera för att inte se åt skivorna på en lång stund.
Men en dag sitter man där igen med väldigt mycket fritid och då kommer den där rösten i bakhuvudet som övertygar en om vad det är man ska göra. Inte för att man förstår vad rösten säger eftersom den enbart pratar samma språk som de simmar jag sköter om.

Så härmed erkänner jag mig beroende av det spel samt expansioner som får mig att sitta flera timmar med installation, flera timmar med att bygga upp det hem som mina simmar ska bo i samt flera timmar då jag försöker få dem att ha det så bra som möjligt.
Kan någon beskylla mig för att göra fel? Egentligen?

Tills vidare så fortsätter jag eftersom det som tur var inte inverkar på min vardag även om jag kan sitta fram till fyra en tisdagmorgon utan att känna att jag varit vaken på tok för länge eller att mitt arbete blir lidande (För uppmärksamma typer så har jag faktiskt fixat ett välbetalt arbete... Även om jag inte arbetat så mycket eller fått betalt)

Detta är så mycket jag har att avslöja ur mitt privatliv som jag kan känna är presentabelt för världen utanför mitt rum.
Sul sul, Daegg daegg!

#blogg


signatur

Gud och soldaten vördar vi, I tider av fruktan står de oss bi.
Men när hotet är borta och fyllda är faten, Glömma vi Gud och förakta Soldaten.

1
Skriv svar