En överraskning och en besvikelse.

Inaktiv
En överraskning och en besvikelse.

Enda sedan jag gick med i spelbranschen har jag varje dag spelat nya spel. Varje gång något okänt spel åker in i mina konsoler hoppas jag att jag kommer älska det och skriva en superpositiv recension, kort sagt ? bli överraskad. Jag har de senaste åren bara blivit besviken på okända spel som jag köpt hem men nu har jag äntligen fått sätta mina fingrar på PURE och jag är grymt överraskad.

Motorsport, den tråkigaste genren enligt många men genren har sin publik. Det är sällan man förväntar sig mer än bra fysik från ett bilspel. Black Rock Studios har dock lyckats göra vartenda varv i PURE unikt. Med oerhört verklighetstrogna AI-motståndare samt stora valmöjligheter på banan får vi som spelare ett grymt underhållande spel. Dina motståndare kommer aldrig ta samma väg som du vilket gör stor skillnad, kolla på Gran Turismo-serien, raka motsatsen. PURE kommer även bjuda på ett djupt skaparsystem där ingen spelare online kommer ha samma fyrhjuling. Håll ögonen öppna för PURE, spelet lanseras i slutet av månaden.

Ett spel som inte överraskade utan snarare gjorde mig besviken var Spore. Jag fick recensionsexemplaret för nästan två veckor sedan och tyvärr måste jag säga att jag är besviken. Missuppfatta mig inte, Spore är ett riktigt bra spel som bjuder på underbara speltimmar men tyvärr är det så oerhört kort att du vill slita bort allt hår från huvudet. Åtta års utveckling har resulterat i åtta timmar underhållning. Tänk då att det här mer eller mindre är fem stora spel i ett men som du rushar genom. Du kommer ta din lilla organism till galaxens härskare på åtta timmar, galet!

Spore skulle kunna vara så grymt om det bara var minst 18 timmar längre. Jag vill att min lilla organism ska ha det kämpigt och väl på land ska det vara tufft mot andra civilisationer. Så är det dock inte, när du kommit in i spelet så är det dags att röra dig vidare, ungefär som i Civilization Revolution. Två underbara spel som borde vara tre-fyra gånger längre.

#blogg

1
Skriv svar