Av män, för män...

Inaktiv
Av män, för män...

Jag upphör aldrig att förvånas över vilket utrymme det faktiskt verkar finnas för T'n'A i landets alla tidningshyllor. Jag trodde liksom att internet skulle slå hårdare (eller åtminstone tidigare) mot mjukporr/herrtidnings-branschen än mot spelditot, men så verkar inte vara fallet. Eller så är det just vad det gjort - och kanske är det något köttmagasinens högsta höns insett, och i ren desperation nu försöker förena naken hud med spelkritik. En kombination som historiskt sett borgar för fantastisk kvalitet.

Se här vad som grävts fram ur Level7.nu:s mörkare forumhörn:

Lystring spelarbröder!
I dagarna lanserar Moore sin nya sajt moore.se som kommer jobba mer med aktuellt innehåll än tidigare. Vi behöver därför komplettera redaktionen med någon som skriver spelrecensioner åt oss. Texterna behöver inte vara särskilt långa, men skrivna på ett avslappnat och underhållande sätt.
Låter detta som en kul grej? Skicka en provrecension på ca 1000-1500 tecken (inkl blanksteg) till johan@moore.se.

Ha det gott!
Johan Norlander / Moore.se

Jag tror inte det är ett långskott att tänka sej att Moore.se förväntar sig billig arbetskraft, som gärna tar spel och en gratis prenumeration som rimlig betalning för sitt arbete, när de smyger ut en sån där liten blänkare (någon som sett om de annonserat på andra spelforum?). Spelkritik ses fortfarande på många håll som ett nödvändigt ont, något som vem som helst kan ägna sig åt - bara de har rätt apparater inkopplade i platt-tvn (här vill jag naturligtvis förtydliga att jag inte på något sätt vill skriva ner eller sätta mej över Level7.nu:s läsare och forumbesökare). Å andra sidan är jag inte helt hundra på att övrigt redaktionellt material i ovan nämnda tidning håller toppklass heller. Fördomar? Damn right. Men så länge någon kränger lösnummer med exponerade bröst som främsta säljargument anser jag mej ha rätten att döma ut dom på förhand.

Vad jag däremot inte behöver tro - utan faktiskt vet - är att de förväntar sig att den är en kille som ska få jobbet (spelarbröder!). Nu har jag inga siffror på hur könsfördelningen på Level7-forumet ser ut, men å andra sidan tror jag inte Johan Norlander har det heller. Pinsamt.

Tidigare publicerad på Fantastisk Gill!

#blogg


signatur
Medlem
Av män, för män...

Hmm, man kanske skulle söka :).

Inaktiv

Just Moore är den bästa av Slitz, Café och FHM.
Varför?
För den helt UNDERBARA humorn, som även genomsyrar spelrecensionerna. Visst, man får ta det med en nypa salt, preis som med Yahtzee´s Zero Punctuation-recensioner.

Jag ska inte ljuga och säga att jag inte uppskattar vackra bilder på vackra kvinnor, men jag hade fortsätt prenumerera på Moore även om de tog bort bilderna och bara hade kvar artiklarna.

Moore är en väldigt blandad tidning, med artiklar om allt mellan himmel och jord, och det är det, inte brösten, som gör den så bra.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

1
Skriv svar