Skojfrisk TÄVLING (med ganska knasiga priser)

Medlem
Skojfrisk TÄVLING (med ganska knasiga priser)

För att fira nylanseringen av Super Play.se så anordnar vi (dvs, jag och Johan Henriksson) en tävling med finfina priser. Det där sista är givetvis en lögn såvida man inte är en fullblodsmasochist. Priserna är nämligen ganska knasiga, vissa skulle säkert hävda "ondskefulla", men det visar också precis hur mycket vi älskar våra läsare! För ni vet vad man säger - den man älskar agar man.

Det här kan ni VINNA:

Spelet VIRTUAL LEAGUE BASEBALL till VIRTUAL BOY!

Vi har tre ex, inplastade - nästan laminerade (och tur är väl det). Det betyder alltså att det finns tre potentiella vinnare där ute i stugorna.

Dina chanser att vinna är större än om vi bara hade haft ett pris. Det är ju bra, kanonbra, till och med.

Den stora frågan är självklart: varför? Varför vill du vinna ett inplastat ex av ett ganska värdelöst spel till en ganska värdelös konsol du antagligen inte har?

Prestige, så klart.

Tänk dig följande scenario: Du har vunnit. Du har fått VIRTUAL LEAGUE BASEBALL med posten. Du har placerat spelet på eldstaden så det blickar ut över rummet, dominerar rummet. Du får besök av en kamrat. Han eller hon kliver in i rummet, ser spelet. Inser att det är VIRTUAL LEAGUE BASEBALL till VIRTUAL BOY. Avundsjuka och avgudadyrkan är bara två av de många uttryck din kamrat kommer ge. HIGH FIVE. EPIC WIN. FFS. MED MERA, MED MERA.

Du är ingen hardcoregamer förrän du äger ett inplastat - nästan laminerat - exemplar av något så meningslöst som VIRTUAL LEAGUE BASEBALL till en av de sämsta konsolerna som någonsin producerats.

Det är klart att du vill vinna.

Så här gör du:

Skriv en kommentar om varför du älskar Virtual Boy så besinningslöst. Förbannad lögn premieras.

Bra att veta-frågor:

Vem betalar frakten?
Jag betalar frakten.

Vem sponsrar spelen?
Johan Henriksson.

Hur mycket får man på tradera för spelet?
Några kronor. Om man har tur.

Så vad väntar du på? Tävla! Skriv in dig i historieböckerna!

Eller bara skriv.

#blogg

Inaktiv
Skojfrisk TÄVLING (med ganska knasiga priser)

aldrig hört talas om den xD men wtf ett VIRTUAL LEAGUE BASEBALL kan man ju inte vinna varje dag.

jag älskar Virtual Boy pga att dess fenomenala användningsmöjligheter aom t.ex toaborste. man kan även ge bort ett exemplar till nån kär släkting som förtjänar bättre. dessutom ser man så obeskrivligt tuff ut när man går runt på gatan samtidigt som man spelar och krockar i lycktstolpar. och då har jag inte ens en gång nämnt det fantastiska färgvalet, som får den att smälta in i vilken miljö som helst.

de grafiska kvalitéerna är likvärdiga med spel som t.ex Crysis och ger en nästan filmlik spel upplevelse, den fantastiska kontrollen ligger likt ett svärd perfekt balanserat i tassarna och gör det helt omöjligt att sluta spela när man väl börjat.

så sluta läs recensionen nu och gå ut på blocket och beställ ditt exemplar av Virtual Boy idag, annars kommer du och alla efterföljande generationer djupt ångra detta misstag.

Skrivet av nihilanth:

nämnt det fantastiska färgvalet, som får den att smälta in i vilken miljö som helst.

Mycket bra sagt, hade inte sagt det bättre själv! Nu får ni andra verkligen ligga i, nihilanth har satt en hög ribba!


signatur

Kittens are for real!

Medlem

Det borde säga sig själv varför man älskar Virtual Boy, men å andra sidan kan den ju aldrig prisas nog.

Inte nog med att man kan spela upp till en hel kvart utan att få huvudvärk, så har den flera olika njutbara spel, vars grafik får spel som Super Mario Land, Tetris mm. att blekna. Den smarta sätta-framför-ögonen-designen gör att man ser spelet i hela synfältet utan onödiga detaljer som omgivningen, människor eller vart man går. Att man får betala en nätt summa för en begagnad Virtual Boy nuförtiden bevisar hur högt alla värderar dess unika spelupplevelser. Dessutom kan man ta död på folk man inte gillar med sin Virtual Boy, tänk intensivt på någon när du spelar så kommer han/hon garanterat dö inom 130 år.

Medlem

Eftersom jag är så otroligt emo är ju det här det perfekta spelet för mig.
Rakblad? Psschh.. Riktiga masochister spelar Virtual Boy, det känns som om man sticker högafflar i ögonen.
Brännmärken? Ähh. Riktiga män spelar Virtual Boy i mer än fem minuter. Den brännande huvudvärken tar kål på de flesta.
Och eftersom att jag är en kelet, ett monster från de djupaste och ondskefullaste hörnen av era hjärnor (se bild samt min presentation), med ansiktet fastfruset i ett ondskefullt, helvetiskt leende, skulle detta tortyrredskap vara värt att ha.

Annars ställer jag mig utanför ditt fönster Jonas. Och står där, helt stilla, tills du blir galen.

DUUUUUURRRRRRRRR!

Inaktiv

Det var en solig augustidag 1994, och jag föll för henne vid första ögonkastet. Jag hade bänkat hela vintern inför beach -94 och det hade gett lön för mödan, för trots hur många det var som uppvaktade henne så föll Virtual Girl pladask för mig med.

Efter den bästa sommaren i vårat liv så drog vi till Las Vegas och gifte oss. Men på bröllopsnatten då vi skulle konsumera och jag började fingra på hennes kontroller, så gjorde jag en omskakande upptäckt - Hon var inte Virtual Girl. Hon var Virtual Boy!

Men det gjorde ingenting, för jag älskade henne/honom ändå.

Sommaren därefter lämnade hon mig för Nintendo, men jag tänker på henne fortfarande, för sann kärlek glömmer man aldrig.

Under tiden vi var gifta fick vi ett par spel tillsammans (fråga inte hur det gick till) och idag söker jag desperat få kontakt med dessa (Virtual Boy och Nintendo fick vårdnaden). Snälla, finns det något du kan göra?

Medlem

I vissa kretsar är det ett välkänt faktum att anledningen till att Virtual Boy ger sina användare huvudvärk är för att maskinen försöker etablera en koppling mellan användarens hjärna och samma röda helvetesdimension som #id Software har varit och lekt i med sina Doom-spel.

Och jag älskar ju Doom, så givetvis måste jag öppna mitt sinne och göra den underbart blodiga världen till mitt hem. Men jag är ju inte helt dum i huvudet, så jag vet att jag kommer behöva ett vapen före jag beger mig in bland demonerna, och det är därför Virtual League Baseball är viktigt för mig.

Finns det egentligen något mer effektivt och skräckinjagande vapen än ett basebollträ?


signatur

Continue walking in the prosperity of darkness, rising to your promised stage.
The world keeps turning, fully unaware of this chosen, pure successor!

Medlem

Det skulle rädda tjurarna en del i tjurfäktning. Istället för att de hugger av bollarna på tjuren (så att den ska bli arg) så kan de tejpa fast en Virtual Boy som lyser rött i hela ansiktet. Då springer den som aldrig förr!

Och det blir dessutom roligare för åskådarna, för tjuren lär ju springa in i väggen hela tiden. Slapstick is the shit.

Jag älskar Baseball. Jag brukar kalla Baseball "Den gröna gräsmattans schack". En gång sa min bror fel och sa "Bajsboll" istället för "Baseball". Då skrattade jag så att mjölken sprutade ur näsan på mig.

Därför vill jag ha alla Baseball-spel som finns. Till och med det här dåliga.

Tävlingen är avslutad! Nu ska jag kora tre vinnare som meddelas inom kort.


signatur

Kittens are for real!

1
Skriv svar