Med risk för mitt liv...

Medlem
Med risk för mitt liv...

Johan och Jonas ska åka tunnelbana.

Jonas: Det här kan vara bra att ha! *plockar fram SL-kortet*
Johan: *plockar fram sitt kontokort* Oj då.
Jonas: Det där är inte helt rätt.
Johan: Ja, ha ha, jag råkade visa det här kortet för busschauffören en gång. Han sa: 'Det där kommer du inte långt på'. Då skrattade jag och kände mig lite pinsam.
Jonas: Det där ska jag blogga om!
Johan: Nä! Det får du inte.

#blogg

Med risk för mitt liv...

Som vanligt berättar du historien helt fel. Dum!

Inaktiv

Berätta den sanna versionen då. Plz!


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Ha ha, vad sade han då?


signatur

Kittens are for real!

Rättelser:

1, Jag plockade inte fram mitt kontokort då, men dagen innan hade jag kört det i tunnelbanespärrarna. FAIL FAIL FAIL, sa spärrarna då.

2, En gång (i Lund) körde jag ner det i bussens "automatiska kontroll-av-busskort-maskin", FAIL, sa maskinen och när det kom upp igen sa busschauffören "Ey, vi tar inte VISA här grabben", och då blev det inte alls särskilt pinsamt för det var så roligt och jag och busschauffören och hans busschaufförslärling (som också tittade på) fick oss ett gott skratt, och levde lyckliga i alla våra dagar. Good times!

Jag står rättad.

Att du kört ned ditt kontokort två gånger i en "automatisk kontroll av busskort-maskin" visar ju att du är en skön snubbe - helt utan hämningar. Det gillar jag.


signatur

Kittens are for real!

Medlem

Är det nu jag ska berätta att jag ibland brukar dra SL-kortet på vägen UT från spärrarna?

Eller att jag ibland brukar strunta i att försöka dra något kort på vägen IN genom spärrarna, eftersom jag tänker att dörrarna ska öppnas automatiskt, med ett komiskt tvärstopp som resultat?


signatur

Vincere vel mori.

Ja, det är typiskt sköna snubbar som gör så.

Tommy: Tok! Eller det där har jag också gjort. Dom ser ju likadana ut från alla håll dessa tokiga maskiner.

Medlem

På vårt gamla Industrigatan-kontor drog jag en gång mitt Visa-kort i dörrlåset, och det gick upp! Fast det funkade aldrig igen, så antingen var det något fel på låset som de fixade sedan, eller så har jag drömt alltihop...

Inaktiv
Skrivet av Tommy Rydling:

Är det nu jag ska berätta att jag ibland brukar dra SL-kortet på vägen UT från spärrarna?

Eller att jag ibland brukar strunta i att försöka dra något kort på vägen IN genom spärrarna, eftersom jag tänker att dörrarna ska öppnas automatiskt, med ett komiskt tvärstopp som resultat?

Vilket gör det hela dubbelt så roligt när vi gör det samtidigt och tittar irriterat på varandra och undrar varför spärrarna inte går upp...


signatur

Om kärleken till tvspel och allt som hör till: http://xboxflickan.se

Medlem

Exakt!

Komiska tabbar blir alltid roligare i tandem.


signatur

Vincere vel mori.

Nämen vad trevligt att det finns så många Papphamrar där ute. Ni är söta.


signatur

Kittens are for real!

1
Skriv svar