Night Game/Cave Story

Medlem
Night Game/Cave Story

Skuggspel i Night Game.

Råkade på trailern till Niklas "Nifflas" Nygrens kommande Wiiware-spel Night Game. Log några leenden, smäktade lite med hjärtat. Det ser makalöst vackert ut. Och hur kan man inte falla handlöst för något som ser ut att ha skakat hand med 2D Boys fantastiska fysikfuckare World of Goo, utbytt lite krigshistorier och sedan släckt lyset?

"Nifflas" nådde indiecredd och evig ära med det stora lilla äventyrsspelet Knytt Stories för några år sedan och är numera en del av det nystartade spelföretaget Nicalis. Det stämmer, samma företag som ansvarar för den kommande Wiiware-adaptionen av megaklassikern Cave Story.

Världens bästa indiespel.

Tankarna vandrar. Beger sig ut på pilgrimsfärd. Tänker triumfatoriska saker. Som: vad skulle kunna hända om "Nifflas" och gudabegåvade "Pixel" skulle göra ett spel tillsammans?

The mind boggles.

#blogg

Inaktiv
Night Game/Cave Story

Ja, det ser verkligen fint ut. Det närmsta en killer app Wii har för min del.
Jag rekommenderar ALLA att spela föregångaren, hans några år gamla Within a Deep Forest. Det är nog fortfarande min favorit bland hans spel. Kan inte riktigt sätta fingret på varför iofs, så det kan ha att göra med att det var det första jag spelade. Men det är verkligen ett magiskt spel. Starring en boll, precis som Night Game också.

Ladda ner här: http://nifflas.ni2.se/index.php?main=04Within_a_Deep_Forest

(ignorera det lite muppiga introt)

Inaktiv

Jag har bokat en fika med Nicklas idag. Vill ni hälsa något?


signatur

Ha ha. Hälsa att han är grym.


signatur

Kittens are for real!

Inaktiv

Hälsa grattis i efterskott. ...eller förskott, beror ju på när han fyller år.


signatur
1
Skriv svar