Topp 5 - Fatalities

Medlem
Topp 5 - Fatalities

Idag blir vi farliga, gott folk. Idag är det terror-tisdag. Vilket också betyder blod, skräck och elände, allt förkroppsligat i Mortal Kombat 2 och dess fatalities. Min topp 5 är, som sig bör, en minnenas allé mer än en verklig topp 5 över alla de hundratals fatalities som spelserien mäktat med. Det är tvåan som jag och min bästa barndomsvän spelade sönder under i stort sett hela våra tonår och det är därför det är endast den som representerar.

Topp 5 - Fatalities

5. Kung Lao gör en Phantasmagoria

Minns ni Phantasmagoria? Det var en av alla dessa jämrans interaktiva filmer som utvecklare i äventyrsgenren envisades med att tvinga på oss. Och vet ni vad - det var apblodigt! Det är Peter Jackson/Sam Raimi-kvalité över det hantverk som utvecklaren Roberta Williams stolt presenterade i sitt slaktarförkläde. Slutscenen innehåller en hårresande hårklyvning, minst sagt; någon blir nämligen klyvd på mitten - på vertikalen. Jösses Amalia, liksom. Kung Lao gör samma sak, men behöver ingen elaborär maskin för att fixa biffen, en snidig hatt funkar precis lika bra. Jag och min vän skrek av glädje varje gång någon av oss lyckades göra den, mycket tack vare minnena från Phantasmagoria.

4. Reptile är hungrig, äter, och visar sin lycka

Reptile är antagligen spelets konstigaste karaktär. En reptil i människostorlek, utklädd till ninja? What's up with that? Hur som helst, kött är gött, heter det ju, och inget är godare än ett huvud. Uppenbarligen. Reptile gör värsta V-rippen och skalar av sig masken, skickar ut sin tunga som slingrar sig runt motståndarens huvud, sliter av det och sväljer det. Skälet till att den här fatalitien är med på listan kommer dock sen då han står vänd mot tv-rutan och klappar sig om magen, mätt och belåten. gullig.

3. Jax handikappar

Jax är en enkel kille. Är inte mycket för subtiliteter. När han vill ha något sagt så sliter han helt enkelt av armarna på folk. Eller åtminstone sina antagonister. Och medan de förskräckt vänder sig om mot tv-skärmen, med blodet sprutandes ur hålen, så passar han på att visa upp sina egna biceps, som ett extra hån mot stackaren ifråga. Därför är det lite kul att Jax, när han återkom i Mortal Kombat 3 själv hade fått armarna avslitna och tvingats ersätta dem med robotarmar. Ah, ödets ironi, du är så fin när du flexar dina muskler.

2. Baraka vill pussas men ingen vill pussa Baraka

Naaaaaw, är allt man kan säga om den här. Baraka spetsar motståndaren på sina långa knivar, hivar upp denne i luften och låter denne sedan sakta glida igenom knivbladet hela vägen ner till skaftet. Och precis då ser det ut som att Baraka frågar: "Wanna kiss?" Sound advice till alla singlar där ute, gör först, fråga sen.

1. Kitana använder sin solfjäder

En ganska ordinär fatality, kan tyckas. Kitana hugger helt enkelt av huvudet av sin motståndare med sin sylvassa solfjäder och en enorm blodbobba flyger först upp genom luften, sedan ner och smetas sönder mot marken samtidigt som huvudet rullar undan. Simpel, ja. Men snyggare blir det inte.

Samtliga fatalities från Mortal Kombat 2. Avnjutes bäst med en kall orangina.

#blogg

1
Skriv svar