Farväl rättssäkerhet, Godkväll FRA

Inaktiv
Farväl rättssäkerhet, Godkväll FRA

När halva Sverige står med blickarna mot Innsbruck smyger politikerna upp bakom ryggen och sticker en mördande kniv rakt i hjärtat av vår demokrati. Rättssäkerheten blöder tyst ner på marken och ner i kloakerna där den sköljs bort med resterna av min tillit till dagens makthavare.

Ikväll röstades FRA-lagen igenom och jag är så jävla förbannad att jag inte vet vad jag skall göra. De ändringar som sägs ha gjort är inget annat än en fasad, ett skådespel. Det är samma lag som kommer att övervaka allt och alla. Vi är alla misstänkta, men för vad? Vad är det som gör detta nödvändigt? Rädsla för ännu ett stor terroristattentat i Sverige? Det har ju aldrig gjorts ett stort terroristattentat i Sverige.

Jag är inte rädd för radikala islamister, jag är inte rädd för bomber och flygplan kraschandes in i byggnader. Det jag är rädd för är att tappa tron på mitt eget land, att tappa känslan av säkerhet i min vardag.

Grattis, ni styrande politiker, idag gjorde jag det. Mitt hjärta är kallt och jag känner för att värma upp med en molotov cocktail.

---

Ledsen att det första inlägget inte alls har något med spel att göra, men jag är bara arg. Kommer för övrigt nog inte att skriva så mycket här, läs min blogg på http://fyrkant.net istället.

#blogg

1
Skriv svar