Hultsfred '08 (betyg 3/5)

Inaktiv
Hultsfred '08 (betyg 3/5)

Ny arbetsvecka igen, men semestern hägrar. Nu är det räkningsdags också. Sista betalningen på teven, sen är den min på riktigt.

Hulfredsfestivalen är kanske inte så aktuell just nu, men det bryr jag mig inte om.
Onsdagen den 11 juni lämnade vårt femmanna-ekipage sina trygga hemman för att hänge sig åt den något mindre glamorösa livsstil som i folkmun går under namnet camping. Och då snackar vi inte Counter-Strike utan fet snabbmat och øl intagna sittandes i en helt och hållet människokroppsinkompatibel brassestol vars enda mål i livet verkar vara att gå sönder på så många och innovativa sätt som möjligt. I nämnda brassestol ges även möjlighet till världens fulaste solbränna. För att så möra kroppen riktigt ordentligt avslutas dagen med fem timmars oregelbunden sömn, med en påse Guinness som huvudkudde, i ett litet vått, kallt och kvavt tält uppslaget på vad som verkar vara en åker av makadam. Och som vi trivdes!
Men vad vore en festival utan musik? Mitt bidrag (X-Ray Spex - No Bondage) till den högst interna tävlingen "Hultsfredsdängan" fick se sig slaget av ett kassettband innehållandes barnvisor framförda av en tondöv flicksnärta på valium.
Torsdagen den 12 juni bjöd inte på många överraskningar. Jag tog svart bälte i idioti genom att försnilla mitt spelningsschema, då det ledde till att jag missade Jimmy Eat World, det enda band jag verkligen ville se. Då tröstar det lite att Anti-Flag hade världens bästa mosh-pit.
Fredagen den 13 juni var inte heller sãrskilt spännande, trots Fredriks disco-bonanza på puben Paradiset, utan det blev...
Lördagen den 14 juni som kammade hem titeln "Bästa dagen i Hultsfred '08", även om The Haunted var en besvikelse.

Dagens lista: Bäst på Hultan

5. Looptroop Rockers
4. Den supercoola och snygga tjejen som stod på en vit plaststol under Looptroop Rockers
3. Anti-Flags mosh-pit
2. Håkan Hellström
1. Fredrik äger (!) Paradiset

Nu börjar min mage äta upp sig själv, så ni får helt enkelt hålla tillgodo med det här så länge. Hörs!

P.S. Alla tips och recept på enkla maträtter tas emot med öppna armar.

#blogg


signatur

Now where's your fucking god?!

1
Skriv svar