Papperskorgen nästa

Inaktiv
Papperskorgen nästa

Jag laddade hem Driver från PSN. Ni vet gamla pissfula, oförlåtande, AI-befriade, helt bedårande Driver?
Döm av min förvåning att det trots allt fortfarande är högst spelbart om man bara lyckas smälta några av de oförrätter det dras med, exempelvis ovan nämnda AI som får mig att knota ljudligt varje gång någon av de uppenbart suicidala storstadsborna prejar min fina V8-jänkare till järnfilsspån bara för att de rent tekniskt råkade få grönt ljus just när jag passerade i 200 knyck, polisbilar som poppar upp slumpmässigt på radarn (ett slags realtids-random encounters, och de som läst mina foruminlägg vet vad jag tycker om random encounters), eller ett digitalt styrkors, vilket inte riktigt stavar racingaction även om det visst fungerar hjälpligt.
Driver är ett typexempel på spel jag gillar trots att inget spelmoment är speciellt bra, variationen är minst sagt begränsad och svordomarna haglar. Dragplåstret stavas i det här fallet enorma mängder små, korta uppdrag.
Men när jag efter ett synnerligen svårt uppdrag, där jag äntligen lyckats skaka av mig snuten i ett regndränkt Los Angeles och fly in i ett garage, väljer att gå in i repriseditorn möts jag av en hårresande överraskning. Istället för en snäv biljakt får jag bevittna en hejdundrande gruppvåldtäkt. Fyra polisbilar stegrar sig upp på mitt amerikanska monster och massakrerar det sönder och samman till en rykande hög av skrynklig metall. Mission Failed. Retry?
Någonting har gått fel. Fruktansvärt fel. Jag är mållös.
Sedan kommer ursinnet. I sann Sverker Olofsson-anda kastar jag ut spelet genom cyberfönstret och rycker metodiskt ut varenda respiratorisk sladd till mina nostalgiminnen och ersätter dem med en enda tanke: "Aldrig mer!"

#blogg


signatur

Now where's your fucking god?!

Inaktiv
Papperskorgen nästa

Så reprisen förstörde uppdraget? Snacka om störd bugg.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem

Låter ju lite som gamla klassiska TOCA 2, där reprisen inte alltid stämde med vad dom hände under loppet - det som spelades in var nämligen det man gjorde med kontrollerna, och ibland resulterade det i helt vansinniga repriser, som lopp man egentligen vunnit där man i reprisen kör rakt fram i en kurva och står och spinner mot väggen med viftande framhjul resten av loppet. Påverkade dock inte resultatet...

1
Skriv svar