Playstation 360

Medlem
Playstation 360

Nintendo tittade på b.la LIVE Arcade och införde nyss WiiWare.

Playstation 3 får rumble-kontroll och ett achievement-liknande system med trophies, samtidigt som Xbox360 kopierar Nintendos Miis och inför en form avatarer.

Vilken tur att det finns konkurrens på konsolmarknaden så att företagen kan titta på vad som funkar och sen lägga till det i sin egen produkt för att göra den bättre.

Förutom att det ger oss bättre konsoler så bidrar det även till att Playstation 3 och Xbox360 börjar likna varandra mer och mer och snart spelar det ingen större roll till vilken konsol man köper ett visst spel.

Det är nästan så att det börjar bli svårare att veta vad som är skillnaderna mellan de olika versionerna av samma konsol är (Premium, Core, Arcade osv.) än vad skillnaderna är mellan olika märken som Xbox och PS3.

Jag tycker det är bra att företagen tittar på varandra och snor ideér, det skapar en känsla av att det egentligen bara finns en enda konsol på marknaden och man slipper bry sig om vilken man ska köpa.

#blogg

Playstation 360

Jag vet att det inte har något med ditt inlägg att göra men jag måste bara få kommentera på ditt blogghuvud: Det rockar. Fett!


signatur

Kittens are for real!

Medlem

Tack!

Eftersom han är innekatt och inte får vara ute och leka med alla andra så låter jag han spela lite ibland istället.

1
Skriv svar