Öppet brev till PCG redaktionen

Avstängd
Öppet brev till PCG redaktionen

Så länge jag kan minnas har PCG-redaktionen utlovat bot och bättring rörande sin närvaro på nätet. Ja jag tror banne mig att PCG Online haft en utvecklingstid längre än Duke Nukem Forever. Men nu har det alltså hänt. PC Gamers internetnärvaro är inte längre ett pinsamt skämt utan en fullt fungerande plats att besöka och har därmed slutligen förärats en position i "favoriter" mappen hos mig.

Men som en mycket politiskt korrekt man i ett fiktivt universum en gång sade. "With great power comes great responsibility". Jag skriver nu mitt första blogginägg någonsin för att uppmärksamma PCG redaktionen på en liten farhåga som väcktes idag när jag såg att Hjalmarson lagt upp en recension av Mass Effect på sidan. Detta är ju ett trevligt initiativ och något som jag absolut tycker ni ska fortsätta med.
Jag tror dock detta kommer att dra fokus till något som jag redan tycker är ett litet minus i er tidning. I jämförelse med Super Play och LEVEL tycker jag ni har väldigt få intressanta artiklar och intervjuer. Ni är oerhört bra på att täcka den "rena" informationen såsom recensioner och nyheter. Men vad händer då om ni börjar lägga ut era recensioner på hemsidan? Personligen känns det som att prisvärdheten på er tidning sjunker ytterligare. Jag vet att ni resonerar som så att man inte ska jämföra webbsidor med tidningar för man kan inte ligga i badkaret, tapetsera, torka golvet, rulla tobak etc etc med en webbsida men ändå. Jag tycker ni ska titta er själva i spegeln och säga: "Fan, vi behöver lite mer "innehåll" i tidningen". Eller så är det så enkelt som att ni har bestämt er för att köra stenhårt på den linje ni valt, men det tycker jag vore ledsamt då man måste köpa typ LEVEL för att få lite matigare insyn i spelvärldens alla vrår.

Summa summarum. Mer lite djupare artiklar och intervjuer åt folket. Speciellt nu när ni börjar lägga upp material ur tidningen på nätet. Sen så vill jag gärna veta hur Thomas Petterson undviker att lägga skägget i maten när han äter. Jag har betydligt kortare skägg än han och jag har ändå problem.

/Sigurd Cesar

#blogg

1
Skriv svar