Min recension av Grand theft auto IV

Medlem
Min recension av Grand theft auto IV

Testad version (PS3)
Japp då var det dags att recensera grand theft auto IV (PS3).
Ja spelet utspelar sig på nutidens årtal i en stad som kallas för Liberty city.
Huvudpersonen i spelet är en man som heter Niko bellic och han är en ryssk man.
Innan när Niko levde i Ryssland så var han militär. Jag ska berätta lite i början av gta iv nu.
Niko kommer med båt till Liberty city där han sedan träffar sin kusin Roman Bellic.
När Roman visar runt lite i staden är det dags för honom att visa sin lya.
Inte direkt den finaste och fräshaste lyan men den funkar som första ''Safe house''.
Detta var lite om Gta iv jag ska berätta lite om Grafiken och hållbarheten mm.
Själva spelet är fantastiskt bra inte det direkt längsta gta spelet men det är fortfarande längre än många andra spel.
Bilfysiken är inte att tala om den bästa i Free roam spel, klår allt (Den är såklart inte bättre än typ Grand tursimos bil fysik men den är fortfarande riktigt bra.
Grafiken är riktigt bra, bästa jag sett på länge, vattnet, bilarna männsikorna och himlen är helt och hållet perfekt.
Som vissa säger om den grafikiska skilladen på de två versionerna har dom faktiskt rätt.
Jag spelade spelet hos en kompis på Xbox 360 versionen och då märkte jag att laddningstiderna var en aning längre än på ps3 versionen.
Och det där med texturerna som laddas upp.
Men det spelar egentligen ingen roll.
Kontrollen är den bästa, passar perfekt som alla andra gta spel så är kontrollen bra.
När jag kommer till ljudet är mycket bra bilarna, vapenskotten och musiken.
Soundtracket har Rockstar överträffat sig själva med.
Bland det bästa soundtracket efter san andreas soundtrack.
Själva spelets hållbarhet är mycket god, för när man klarat spelet en gång är det bara till att göra sid uppdrag och lira lite på multiplayerdelen.
På tal om multiplayerdelen så tycker jag att den är helt ok inte den bästa men helt klart bra.
Att spela Free roam över hela liberty city med 16 spelare samtidigt är friheten ja, friheten.
Jag tycker Grand theft auto IV är ett oemotståndligt spel bäst helt enkelt, ser fram emot Grand theft auto V.

Japp här kommer slut betygen.
10 av 10 helt klart.

Bra
Kunglig story, förstaklassig grafik, mycket bra ljud och bra hållbarhet.
Dåligt
Vet inte så mycket nackdelar men det kan bli lite problem med onlinet ibland.

#blogg


signatur

You know what I'm saying?

1
Skriv svar