Nerd heaven

Inaktiv
Nerd heaven

Det har med att E3 utgor varldens just nu storsta koncentration av spelnordar (Akiba och Super PLAYs spelrum far ursakta) baddar forstas aven for helt andra former av norderi. Har man den maniskt samlande laggningen till att borja med &#8211 ett drag som inte lar vara sarskilt manga hardcorespelare frammande &#8211 ar det ju svart hindra det fran att spridas aven till andra intresseomraden. Till exempel klader.

Nar jag var hos Konami tidigare idag spelade jag lite Rock Revolution med en valdigt blyg och tystlaten som skylde sin fylliga buk med samma roda MGS4-T-shirt som jag kopte pa Burken Wikstroms favoritbutik i Harajuku haromveckan. Upplagan skulle tydligen vara begransad, jag betvivlar att den finns att fa tag pa ens i nagon av Uniqlos andra butiker. Nar sant har hander brukar det vara lage for lite male bonding, men jag fick inte mycket mer an ett "...yeah" nar jag beromde plagget och undrade om det inhandlats i Tokyo. Lite battre gick det igar nar jag hamnade i en konversation med en av Segas brittiska PR-killar som visade sig vara ett stort fan av japanskt mode (eller atminstone Bape). Han hade fatt sin lagenhet lansad (naja) av inbrottstjyvar strax innan E3, bland annat hade en 360 och en DS forsvunnit. Det roliga var att de krasna inbrottarna struntat i en PS3 (it's only got Motorstorm, innit!) och en Baby Milo-brandad DS Lite som PR-killen fatt tag pa under den extremt korta tid som den fanns tillganglig i Japan. Han hade typ fatt en underordnad Sega-anstallds fru eller syster borta i Tokyo att koa for hans skull, apropa lucky bastards. Har ar en lank som illustrerar ungefar hur det sag ut: http://kotaku.com/379755/the-bape-ds-is-somewhat-popular Jag antar att tjuvarna inte sett den lanken eller hanger sarskilt mycket pa Ebay, dar samma limited edition-DS i dagslaget gar for mellan 500 och 600 dollar.

Nar jag var pa vag till min Lego Batman-visning stoppades jag forresten av en kille som ville studera min T-shirt (aven den, liksom MGS4-varianten, inhandlad pa UT) som tydligen har ett "bad ass" Dragon Ball-tryck (jag hade ingen aning om vad mangamotivet skulle forestalla, rakade bara gilla fargkombon). Thanks, dude.

Nar vi anda ar inne pa spel kan jag ju bjuda pa nagra nygraddade intryck ocksa. Men for smidighetens skull tar jag det i ett separat inlagg. See you there.

#blogg

1
Skriv svar