HA! Back to school!

Inaktiv
HA! Back to school!

Åh jag är en sån modig jävel ibland att jag spricker av pur lycka! Jag har sagt upp mig, finito, adjöss, no more poopidajpärsjobb. Jag trodde aldrig jag skulle klara det.

Så här var det:
Det här året har jag provat arbeta som personlig assistent, CMS- sälj på en webbyrå, assistanssamordnare, specialpedagog och slutligen engelskapedagog på en förskola. I tisdags tog jag en titt på mina betyg och insåg att jag saknar lite ämnen jag verkligen velat läsa och såg att sista ansökningsdag var onsdag. Okej okej okej panik panik vad ska jag göra himmel himmel jo jag söker! Jag söker ett kurspaket som innehåller allt jag saknar, jag menar jag vill ju jobba med spel och internet, det var ju därför jag gick IT-gymnasium en period for crying out loud! Men det där med gymnasium och oorganiserade friskolor pajade hela min syn på skolväsendet så jag skolade om mig inom vården och bara lullade fram. Jag pratade med en god vän som sitter på en fin post på Pan Vision och han fiskade lite efter att jag skulle bli intresserad igen trots att jag sagt att mina hobbies är ju hobbies och ska stanna där. Men näää förfasiken tänkte jag, nu söker jag ett Webbproduktionskurspaket och tar mig i kragen. Sagt och gjort! På torsdagen vaknade jag och bestämde mig för att se min läskiga men oerhört kloka chef i ögonen och säga som det är. Så direkt på morgonen letade jag upp henne och kläckte storyn. Hon tyckte jag gjorde ett bra val! Dessutom får jag gratis cred och referens när nya hemsidan lanseras för dom så jag har arbetsreferens att lämna när/om/if/maybe jag söker typ Medieskolan, nå det är för långt in i framtiden. Dessutom blev jag erbjuden ett annat jobb nyligen som jag kan kombinera hur jag vill med skolan vilket känns oerhört lyckat.
Nå i vilket fall så fick alla kollegor veta samma kväll och det känns pyttegull att bli saknad. Nu ska jag fira med att kika på en ny, skojig dator jag tänkte att morfar får pröjsa för så att säga "investera i min framtid och utbildning". Jag menar jag ska läsa programmering igen eftersom jag hrm inte förärade min lärare med någon somhelst närvaro när det först begav sig.

Så dagens tips råd whatever är att våga bryta upp! Vad det än är, ett utsugande förhållande, en knäpp morsa man inte vågar säga ifrån till, en kollega som leker översittare, en utbildning du inte vet om du kommer gilla. Go for it! Känslan är oerhörd när steget väl är gått.

Läs, kommentera, reflektera, tipsa jag vet att ni kan.

Tackåhejleverpastej, dagboken.

#blogg

1
Skriv svar